|
|
|
|---|---|
|
nu är det så att min bil är chippad eller mappad , o jag vill ställa den på original skicket , har fått en chip från firman som chippade den åt mig som skulle va bilens original fast det står inte BMW på chippet , pratade med BMW o de kunde inte göra det , o jag kan tyvär inte vända mig mot de som gjorde chippningen då jag har haft litte disskussioner med den , så är det nån som vet hur eller vart jag kan göra det vore jag tacksam för hjälpen Keep Your distance this is a BMW ;) | |
|
Blir väl att skriva upp boxnr och surfa in på bildelsbasen.se =skroten. M V H Stephan |
|
|
STEPHAN , vart står den numret o vart ligger boxen ;)) som du ser noll koll på saker o ting , men det går alltså inte att kliva in på nån tuning firma o be de återställa den :( Keep Your distance this is a BMW ;) |
|
|
Tja jag ska väl inte ifrågasätta varför du ska ta ur "trimchippet" men jag antar att du har fått en IC-krets (EEPROM) av chipfirman. Vad jag vet så står väl det inte BMW på den, utan typ Toshiba,, Mitsubishi, Teakon, eller någon annan EEPROM tillverkare? Nu vet jag inte heller vilka diskussioner du har haft med chiptillverkaren, men säger han att bmws orginalmappningen ligger på chippet så förstår jag inte varför dem skulle ljuga, att skapa ett trimchip till dig med bmws orginalmappning är lika enkelt för dem som att lägga in deras egna mappning. //K Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot. |
|
|
Är det E36 cabben som du ska fixa till orginalmappning? Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot. |
|
|
rawsezx , nej det är 323an som det gäller , men jag jag har inte pratat ens om det med chipfirman , men angående chippet så ståe det bara en klister märke med deras företagsnamn på , kan jo iförsig ta bort den o kolla om det står nånting på den , men om det är som su säger så kan jag väl bara ta med mig den till nån chipfirma o be de lägga in den , eller har jag missuppfattat det hela ? Keep Your distance this is a BMW ;) |
|
|
förresten på tal om din undran om varför jag gör der så är det för att mina kamaxlar funkar inte som de ska med detta chip fick jag höra av BMW , ibörjan trodde vi att det va givaren som hade gått men så var det inte , så om jag ligger o glider med ettan o trampar ner så beter den sig som en automat det den väntar sen sticker den exakt som om den skulle vilja växla ner , "jag har en mahuell" kan tillägga att kör jag hårt med den ett tag typ en 30min så försvinner det hela men kommer tillbaka aå fort jag tar dte lugnt med den ett tag . Keep Your distance this is a BMW ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.