|
|
|
|---|---|
|
Jag ska byta från automat till en manuell växellåda på min 325:a -87. Har köpt ett stödlager på BMW till den ingående axeln på växellådan, men såg att det ska va några brickor med. På bilden på BMW så va det ritat 3 stycken brickor som skulle monteras framför stödlagret varav två av dessa fanns i 4 olika storlekar. Är det nån som vet om dessa brickor verkligen behövs? Eller vad de har för funktion? Har nämnligen inte bilen där jag är så jag har lite svårt att själv undersöka saken. Tackar på förhand.. | |
|
Var själv konfunderad över bilden i BMW ETK/HTK, när jag konverterade till man. på min 528i -82, men min förklaring är att kullagret var delat förr i tiden medan kullagren som säljs idag är mer sofistikerade och tillverkade i ett stycke. Se bara till att du monterar lagret i rätt längsgående läge, inte för mycket och inte för lite. Jag kollade på en annan motor jag hade för att se att det blev rätt. Rent teoretiskt så går det ju att köra utan stödlager, men det är väl inte så bra för växellådan... |
|
| Ok.. så då behöver jag inte brickorna då? Får i nästa vecka så man får väl se hur det ser ut först... | |
| Förresten.. monterade du bara lagret då när du bytte låda? Menar du hur långt in man ska montera lagret som man ska va noga med?.. | |
| Det är ju inte noga på millimetern, men styr in det så att det är helt inne, dvs så att hela lagret ligger an mot ytan. Bästa kanske är om du kollar på en annan motor. Har du originalmotor i din bil eller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.