|
|
|
|---|---|
|
Var och provade en 535ia idag och den var mycket mer distingt i ratten och inta alls lika spårkänslig som min.Bilen var mycket skönare att köra och inte alls lika stirrig i höga hastigheter som min är. Vad är det för fel? Hjulinställning? Glapp någonstans? Båda bilarna har samma dimension på däcken. | |
|
Det är väl ganska vanligt att styrsnäckan glappar på E34, din kanske är lite sliten och den bil du provkörde hade fräsch snäcka? Jag tror att spårkänsligheten även påverkas av att snäckan är glapp... Det kanske går att greja till utan att byta något, kolla: Länk Självklart så har även framvagnen med alla leder och stag också inverkan på hur tight bilen känns i styrningen. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Hej läs lite av det här inläLänk så kanke du får reda på mer m.v.h Rickard fullfart spar tid |
|
|
Sorry Länk m.v.h Rickard fullfart spar tid |
|
|
Har du kört på något (eller någon annan)... typ uppför en trottoarkant lite fort eller i ett potthål i vägen eller något liknande, då kanske hjulen fått sig en smäll och pekar isär (toe-out), de brukar peka in (toe-in) kan nog fixas på en verkstad. /Daniel |
|
|
hade det problemet på min. visade sig vara en led som var glapp alldeles framför styrsnäckan...kommer inte ihåg va den hette... gick på ett par hundra å var inte så svår att byta när man väl fått isär den. |
|
|
Tack för alla fina tips. / Johannes |
|
|
Hej Reodor! Vad glad jag blir när jag får en förklaring på mina styrproblem! Mina däck pekar "toe out" och känns verkligen vinglig och kan dra kraftigt ibland åt endera hållet vid "för snabb" rattstyrning... Nu vet jag att det är "toe in" som gäller och jag kommer att låta fixa problemet på någon verkstad... Mvh Jörgen BMW-DREAMER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.