AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.465

avregistrering av tysk bil?

bm
47
bmw m3gt-95
bmw m3gt-95
Var nere i tyskland i går o hämtade en bil, fick låna tyskens plåtar hem, nu undrar jag hur bilen ska bli avreggad i tyskland killen jag köpte bilen av säger att han måste ha mitt svenska reggbevis för att kunna avregga bilen stämmer detta eller hur är det??
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Du skickar tillbaks hans skyltar, han går till zulassungsstelle och avregistrerar bilen, klart.
bm
47
bmw m3gt-95
bmw m3gt-95
men kan göra det utan tyska reggbeviset?
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Om jag inte misstar mig totalt kan du inte registrera in bilen i sverige utan briefet, som jag antar att du antingen redan har eller att tysken skickar när han får tillbaks sina skyltar? Om du har det skickar du bara tillbaks hans skyltar, chassinummer etc. har han väl? Om han har det är det inget mer du behöver göra. Mig veterligen behöver han inte briefet för att avregistrera bilen i Tyskland (fast jag har haft fel förr, så vem vet). Skulle vara totalt osäkert att köpa bil och importera privat annars, mycket utrymme för fuffens från säljarens sida menar jag.
Skicka med kopia på svenska regbeviset med skyltarna utan regbevis ingen avställning iTyskland.
bm
47
bmw m3gt-95
bmw m3gt-95
men det är väl inga problem att reggbes bilen i sverige när den inte är avreggad i tyskland??
Nej inga problem
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.