|
|
|
|---|---|
Fjelliz |
Min bil har gått o går (än så länge) bra... problemet e bara att tempen stiger till nästan rödmarkeringen hela tiden... :/ Det skumma är att jag inte har plågat den mer än vanligt, faktum e att jag faktiskt kört ganska lugnt på sistone... ! Vad har hänt?? |
svintoleffe |
Din ,ptprfläkt har nog kanske kasat in hansken, iannat fall så kan det ju varav vattenpumpen ellertermostaten. MVH Leffe |
jocker18@home.se |
eller kolla så du inte har avgaser i vattnet! trasig toppackning |
|
Precis, kolla om du har övertryck i expansionskärlet... låter som din topp packning gått..... --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
Fjelliz |
Shit, det verkar bli en jobbig historia... kan allt detta ha ett sammanband med att jag brukar sladda o göra burnouter så gott som dagligen? Vad kommer detta kalas att kosta mig? Kommer jag måsta lägga ner min körstil? :/ I got a niiiiid 4 spiiiiid :) |
| Det kan ju vara så (om du har tur) att termostaten har hängt sig och aldrig öppnar. Men förmodligen så har din topp sagt upp sig. | |
| Du får trøste deg med at den inte kokar ris. :) | |
| alla brukar säga att det är själva pumpen som har losnat från axeln | |
|
En polare hade samma fel. Dom skulle ha c a10.000 för att byta topplockspackning på bmw. han gjorde det själv för en tredje del av priset. Bilen kokade ändå, visade sig att man var tvungen att lufta kylsystemet på nå vis (finns säkert någon som kan förklara hur) sen va allt normalt igen. Kanske bara behöver lufta. Kanske inte funkar men det kan ju vara värt ett försök. Det är iaf billigare =) |
|
Fjelliz |
Nu har jag kommit på en grejj, om jag kör lugnt så blir den bara lite varmare (typ 1 cm efter mätaren) Den kokar egentligen aldrig... I got a niiiiid 4 spiiiiid :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.