|
|
|
|---|---|
|
Den "nya" Minin är ju verkligen en fullträff. En bil i Golf klassen som är trevlig och rolig att köra. Den var MYCKET över förväntan. Jag är ganska stor på alla möjliga ledder. =) Men jag satt helt perfekt i Coopern. Så är det bra att dom inte har nån gris slö 50hk motor eller nåt sånt fjoll. Den har 115 pigga hästar. Jag blev så imponerad att jag ska nog spara till en Cooper S. Coopern var så otroligt trevlig att köra. Jag kan nog inte lovorda en bil mer än den. Toppbetyg till BMW... MVH Morgan. | |
|
Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Kul att fler har upptäckt körglädjen i MC. MCS är lite roligare till ock med :) Jag tog ju steget från M3 cab -98 till en MC 04 och ångrar mig inte för en sekund men till våren så får min bil en prislapp på sig...... MCS works lockar. För mer info om Mini cooper/ one så kolla på: Länk |
|
|
Jag har testat Mini Cooper S. Riktigt underhållande, driver hungrigt långt upp på varvräknaren. Vore ett hett alternativ till andra nöjesmaskiner om man har pengar över... ArctisZ3 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Minicooper S är en verklig höjdare när det gäller körglädje och när man vill ha kul.Hornen växer rejält. Men priset är alldeles för högt 200 i grundutförande. ///MVH Hasso |
|
*Hasso* Jag håller inte riktigt med dig, vist kollar man på storleken så är den dyr men om du jämför msc:en mot 206gti 180 hk, civic type-r eller någon annan så är coopern inte lika dyr, du får ju en riktig kvalitetsbil med shyst finich och ett jäkligt påkostat chassi till skillnad från dom andra bilarna. Det är väll till vara och en och dedöma priset men det är bra att ca: 160 personer i sverige inte håller med dig och kör MCS :) //Martin |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Om det är en kvalitetsbil eller ej är nog lite för tidigt att svara på, övriga Roverfabricerade bilar är väl hyfsad kvalitet på men knappast på topp. Enligt återförsäljarna dvs BMW så är kvaliten lägre än BMW. Jag talade med en fd rallyåkare som är försäljare och besökte oss på jobbet, körde Vi bilägares vanliga test Hundkoja. Och de flesta av Vi bilägares testförare var väldigt nöjda med bilen pga kulfaktorn även på den motorsvagare. 200 i grund kan lätt sluta på 30-50 + om man vill ha lite lulllull och då är det dyrt för en kompressormatad Hundkoja. Och för 230-250 tusen så finns det betydligt mera praktiska och vettiga bilar, cooper S är mera leksak än praktisk användande. men en kul leksak är det helt klart, men i praktisk användande är den knappast användbar mer än till 2a bil. Jämnför med nya bubblan tex repromodeller av äldre föregångare syns hamna på prisnivåer som inte motsvarar vad man får utan mera betala för stuket. Men det kan nog vara ett vettigt begköp om man behöver en snabb shoopingvagn:)) ///MVH Hasso |
|
Om vi ska jämföra med Honda Civic Type-R så tvivlar jag på att Coopes S:en är lika roligt faktiskt. För Type-R:en är grym. Väghållningen är inte att klaga på. Samt är motorn en riktigt fin pjäs. Men som sagt. Jag är i alla fall chockad över hur trevlig Mini:n är. MVH Morgan. |
|
Kowalski |
Hej Hade en Mini Cooper (115hk) som lånebil när min bil var på service på Förenade Bil i Malmö. Tyckte motorn gick mycket fint o framförallt förhållandevis tyst o stabilt i motorvägsfart, desutom var det lite go-cart känsla i den. Dessutom blev man väldigt positivt bemött av andra bilister, hade inga problem att bli framsläppt i Malmös annars aggresiva rusningstrafik och insläppt i luckor blev man nästan jämt. Hade nog aldrig hänt med BMWn Enligt mig ett kul om än något dyrt alternativ till Pega 206, Renault Clio och Polo (lånebilen var specad till 169KKr). Dock håller jag med Hasso om att detaljkvaliteten inte är i BMW-klass, bilen jag körde hade bl a märkliga missljud från bakaxeln vid motorbroms och kurvtagning samt lite smäckig känsla i vissa knappar. Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.