|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 323:a -96:a, Jag vet att det inte ger så himla mycket med ett chips!!! Så vad ska jag göra??? ska ja trycka ner en fläckt eller, är det lika bra och byta motor. Någon som har någon erfarnhet angående detta dilemma.... Detta är livet på en pinne!! | |
|
Om du nu ska trimma motorn, jag vet ju inte hur mycket arbete du har tänkt dig men jag skulle börja med att byta kam ,sportluftfilter, avgassystem och dylikt..... Annars så är det bara att trycka dit en fläskmotor.... Turbo är ochså ett alternativ men mycket kan bli fel innan du får ordning på det iså fall ...... mvh N |
|
|
Ett enkelt sätt är att trycka dit NOS (lustgas) på säg 35 - 50 hk, kostar ungefär 10000:-, fyllning 1000:-... 8DD |
|
|
Hur mycket ger det att byta kam och luftfilter + avgas?? Vad ska ja ha för kam då??? Lustgas vet ja inte om ja ä sugen på!! Detta är livet på en pinne!! |
|
Aldric |
15-25 hk gissar jag för dom 3 ändringarna. Går väl säkert att hitta en kam som ger ännu men bilen ska väl gå att köra på gatan också antar jag du vill ;) |
|
Jo bilen ska funka på gatan också!! Ja är tacksam för dessa svar få se hur ja gör!! Detta är livet på en pinne!! |
|
|
Nu är det ju så att en 323 -96 är en 24ventilers motor med vanos vilket gör det hela lite mer komplicerat. Eftersom toppen är utav 4 ventilsteknik så måste du ha två kammar, en insug och en avgas. Att det sitter Vanos för inte det hela lättare heller, skulle inte som ovan skruvare börja med att riva en vanos topp... Räkna med 15000:- för kammar och jobbet på en firma... luftfilter och avgassystem är väl också en grej som kan ge ett par tre hästkrafter på en omappad motor men det är en åtgärd man gör mest för ljudets skull. Håller faktiskt med rob_blablab att lustgas är ett bra alternativ. Ring till någon firma som säljer lustgas och fråga hur stor nossel du kan använda 35hk 50hk 75hk eller ev mer, skulle tro att 50hk är lagom. Gasen är inte heller någon ständig belastning på motorn eftersom du bara använder den när du vill och då är det ett fantastiskt skonsamt och billigt sätt att trimma. Har sett flertalet lustgas system till salu för ca 6-7tusen på olika till salu sidor och det är ju vad du BARA får betala för en uppsättning kammar, om inte mer. Väldigt enkelt att montera dessutom... |
|
|
jag tycker att du skall ringa Andreas på Stylingkompaniet,han är billig på delar och kan mycket om trim bl.a. kolla åxå på www.stylingkompaniet.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.