|
|
|
|---|---|
|
Hej på er allihop. Jag bytte mina kol och relä (hela klumpen alltså) för ett par dagar sedan och när tanten så skulle in till staden under kvällen slocknade stereon och sen tändes ABS lampan och lite senare så började det bli tungstyrt sa hon. Jag åkte in efter jobbet och kablade igång den men den vill inte ladda alls. Ingen laddlampa lyser heller,,,,,fick köra hem utan lyse på gamla småvägar,,,,,,inte skoj med tanke på djur och så men vad gör man.Jag har idag skaffat en batteriladdre och ska ladda upp den nu så jag får se hur det går. Nån som har haft samma problem? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Lyser laddningslampan ,när du slår på tändningen och slocknar när bilen startat.???? Lyser inte laddningslampan vid tändningspåslag så kan du fått det fjädrande kontaktbleck som ska ligga i kontakt med reläet i generatorn fel, dvs ingen kontakt. Och lyser inte laddningslampan när tändningen är påslagen så får generatorn ingen magnetisering av fältlindningen och då blir det ingen laddning. En trasig instrumentlampa kan också denna symtom. ///MVH Hasso |
| hasso,,,,,,lampan lyser när jag slår på tändningen och slocknar när jag startat. | |
| Kolla jordningen mellan blocket o chassit + chassit o batteriet.Kan hjälpa.Det jordad också vid generator,nån jordfläta kan vara mösigt,kanse. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.