AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.593

Multifunktions ratt=E39?

Zippe72
Hej
Jag har hittat en multifunktions ratt(M) som kommer ifrån en 523 av samma årsmodell som jag själv har (2000)
Frågor:
1. passar den ratten på min 528?
2. har hört att alla E39 er är förbereda för multifunktions ratt och dess funktioner,kan detta stämma??

oktanoholic
stämmer helt! allt passar
BO
14
BON
520IA Touring -98
2000 -67
Även fast man inte har multiratt så är det fördraget för det allså????
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Så allt skulle vara förberett på min 97:a alltså? Är detta bekräftat?

/J
Visa användare
81
Massse
523iM -07
M5 E28 CSL -87
735iA -83
850Ci -93
Efter 06/99 passar rattarna i 5-serien.

Eftermonterade multiratt i min E39 09/99, kostar 4300:- exkl. airbag, men inklusive ombyggnads kit. Kablar för farthållare och volym/radio/CD är EJ fördraget. Monterar du multiratt utan ombyggnadskitet få du enbart en flashigare ratt... Kanske går kabelstammen köpa som reservdel, vet ej, i ombyggnadskitet med ratten ingick den, inklusive en 11-sidig vägledning. Du får klippa och skarva kablar, löda i kontaktdon till databoxen för att få farthållarfunktionen, tar ett par timmar och man behöver demontera halva inredningen. Kablarna som medföljer är ju som vanligt på bilar - EXAKT rätt längd, vilket innebär att man måste dra kabeln rätt direkt annars räcker inte allt ända fram! Man bör ha gjort liknande jobb innan, beräknad tid för fackman är runt 2 timmar, kanske värt att lämna in?

Priset på ratten inklusive ombygnadskit tycker jag personligen var väldigt billigt, jag har en E39 med M-sportpkt, den tre-ekrade M-skinnratten, fick nu en helt ny likadan, flyttade över kudden till den nya.

OBS! Glöm inte lossa batteripolen när airbagkudden tas bort, sätt inte på polen igen förrän kudden är tillbaks och ansluten.

Lycka till!

Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Er man villig til å gå i bar overkropp ute i kulden nå så kan man jo ettermontere MF hos bmw. Det koster nemlig skjortan etter hva jeg har hørt..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.