|
|
|
|---|---|
|
Bytte nyligen olja på växellådan och när jag skruvade ur avtappningspluggen och tittade i den så låg det fullt med järnfils-spån i den. Är det något som tyder på kass växellåda eller är det mer regel än undantag? Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fungerar lådan UA så ska du inte oroa dig för mycket, det är inte alls ovanligt att det förekommer "järnfilspån" det är just därför det ofta sitter en magnetplugg, man kan kalla det för "slitagespån" Det är oftast när lådorna är nya och under inkörningsperioden som det kommer mest med "spånor" så mera regel än undantag är min uppfattning. ///MVH Hasso |
|
Highspeed_M5: Bytte du filtret i automaten samtidigt? |
|
|
Hasso: Hej på dig. Ah "magnetplugg". Tyckte väl att spånet hade "fastnat" lite konstigt på pluggen, i en fin formation. Tack dina upplysningar gör att det hela känns mycket bättre. Trodde först att det var dags att göra av med varenda sikin som jag har. rob_t_j72: Hehe, filter i automaten =). Det är en manuell låda :9 Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
| Oops! =) | |
|
Tycker nog att det alltid är lite spån på magnetpluggen när man byter oljan...:) Så länge det inte är jättemängder eller lådan låter illa, vibrerar eller funkar taskigt så är det helt lungt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.