|
|
|
|---|---|
|
Är det olika hjulbultar på BMW:s orginalfälj (520 -93, lättmetall) och vinterdäckens plåtlfälg, eller kan man använda samma bultar? /Olle D | |
|
Det är samma. Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Åk och kolla med en däckvärksta för dom vet och det kostar inget att fråga. Det finns olika hjulbultar till alufälgar och plåtfälgar. Till alu skall bulten vara rakt konad under huvet och till plåt så skall dom vara lite rundat tror jag att det skulle vara. Annars så gör plåtfälgen sönder bulten i koningen och när du sätter dentillbaka på alufälgen så får den inte tillräklig med fäste mot godset i fälgen och den vill lossa efter en stund... Jag fick en sådan förklaring av en som har jobbat på däckfirma... Så ring och kolla med en däckfirma innan.... Gött att köra BMW BMWCS #05472 Länk |
|
|
BMW använder samma bultar till plåt och lättmetallfälgar! Om du använder någon "piratfälg" kanske det behövs andra bultar. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ok, tack för hjälpen. Jag skall kolla upp så att plåtfälgen är orginal. mvh - Olle D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.