|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej Simon Enda sättet att få reda på vad som gäller är att kontakta Coburg. Skulle kunna skicka dit ett mail och höra mig för. Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Scheckheft, skulle vara toppen, din tyska är säkert bättre än min..:) Även om jag klarar mig så skulle det verkar halvt oseriöst om jag ska skrev på tyska tror jag, men lite grammatiska fel här och där...:) Kan bli aktuellt med en egen import snart om det nu bara ordnar sig med jobb. Blir nog svensk defaultbil, dvs Vesutti, gott om plats för barnvagnen samt inte så kinkigt att sälja! /Simon |
|
| Hur funkar det med avregistrering i Tyskland om du kör hem hem på hans plåtar?Han måste väl ha briefet när han avreggar bilen eller,för det räcker väl inte bara med skyltarna???? | |
| Finns de "röda" svenska tillfälliga reg.skyltarna fortvarande att köpa hos tullen eller försvann den möjligheten då det blev tillåtet att köra på tyska exportskyltar? | |
|
Robbo: Du kan bara köra med röda skyltar ifrån Tyskland, stoppar polisen dig och du inte kan bevisa att du är bosatt i Tyskland så blir det problem. Såklart GÅR det ju att köra in med gula skyltar också men om du krockar eller liknande så får du betala motpartens skador - om du inte har ringt från Tyskland och tagit trafikförsäkring från ett svenskt bolag med chassinumret när köpet är avklarat! De svenska "tullskyltarna" används inte längre. |
|
|
Ja inte vet jag, men när jag via kontakter tog hem min bil i somras var min "bulvan" med den dåvarande ägaren till ett Zulassungsstelle och avregistrerade + exportanmälde bilen ifråga. Skyltarna fick sitta kvar, det enda de gjorde där förutom att skriva en hel del blanketter var att "slipa" bort typ skattekvittot från skylten. Bilen kom sedan hem i lastbil, dvs. den kördes inte igen förrän i Sverige och varken vägverket eller mitt försäkringsbolag hade något att invända. 1 vecka fick jag köra med de tyska skyltarna enligt VV och IF fixade en trafikförsäkring som jag, efter regbes. utökade till halvförsäkring.... Regn är ju inte så roligt... |
|
|
Märk att det är skillnad på vad VV säger och den som skall betala, dvs tyskt fbolag, de måste godkänna för att du skall få ersättning, vv säger att det är ok mao får du inte böter... Vilket jag anser är direkt felaktigt efter som tysk trafikförsäkring inte täcker Svensk förare. R |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.