AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
609

Bra köp?

Hej,

Jag kommer inom kort att ställa in min Z3 Coupe i garaget inför vintern.

Behöver då en bruksbil och då har jag fastnat för en 316i Touring -98 för 99 tusen. Doch har den gått 16 000 mil. Ska man se upp med detta tro?.. alla servisar är gjorda och den är i gott skick men så är det detta med milen som jag funderar på.

Hoppas att någon kan ge mig tips.

/C-A
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

99´ ?
Är inte det lite väl mycket pengar? En 316 brukar ju inte direkt vara välutrustad om man säger så.

Länk Länk
Anders S: Jo jag håller med men jag har inte varit där och lagt stöten ännu. Bilen har funnits hos handlaren en längre tid så ett skambud bör dem tåla. Var bör priset ligga ?

Utrustningen är inte så imponerande på 316 som sagt men ett par LM fälgar sitter på och airbag på båda sidor och även klimat.

Silver med mörk inredning är ju j-kligt snyggt!

/C-A

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag vet inte det "rätta" priset men modellen verkar något ohet (har jag fått uppfattningen om) så en ordentlig prutning kanske kan funka.
Annars såg jag en i börsen: Länk

Lite roligare motor, svensksåld också...

Den jag tittat på är svensksåld och endast en dam som haft den. Så man ska kanske inte stirra sig blint på milen eller?

/C-A
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Nej, milen säger ju inte allt. Men jag tycker nog att priset är i överkant hur som helst.

Länk Länk
Ska ta mig en titt på den i helgen kanske och lägga ett bud.

Tror kanske att 80 vore ett bra bud. Såg via bilregistret att handlaren haft den i 1 år, kan bli intressant detta.

/C-A
-BeeMWe-
Carl Adam: Fan vad snyggt namn du har, trodde jag var ensam om att heta det :)
Ja dem namnen finns med i mitt namn...

/C-A
-BeeMWe-
Ok det är mitt förnamn dock
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.