AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
843

Plugga nivåreglering ?

ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Jag har köpt nya dämpare bak (Bilstein) och jag har nivåreglering. Hur pluggar man det systemet och med vad ?
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Är det ingen som kan ???
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Har hittat en instruktion, men vart hittar jag pluggar ?
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Var idag på BMW dom såg ut som ??? Är det verkligen ingen som vet vart man kan köpa pluggar.
magmo
Varför ska du plugga dessa pga dämparbyte? Min E39 528iT bytte jag stötdämpare bak till Bilstein och behövde minsann inte plugga något. De är visserligen inte sammanbyggda (kompletta fjäderben). Min nivåreglering är separerad som på lastbilar!

Magmo Maniac is in the house!
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Min nivåreg. är ej separerad från dämparna.
Jag skulle göra samma sak som du.Byta dämpare runt om till bilstein.Verkstan jag lämnade in den till gjorde pluggarna själv.Tror inte dem finns att köpa hos bmw.
Har fått höra att regleringen är ihopkopplad med servopumpen också.SKulle Kanske behövas en liten modifiering där me eller bytas ut till en annan,men detta är jag inte hundra på.Bara som jag läst här inne på forumet.
Min mekaniker sa att det räckte med att plugga tydligen.

0km/h - Ventilsmatter 4sek
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Jag vet att BMW inte har dom..det var ju det som var frågan. Jag har en verkstads tid den 28/10 men snål som man är tänkte jag fixa detta själv då jag redan har köpt dämparna. Jag har en instruktion som visar vart man kan plugga, min fråga är var finner jag pluggar ?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Vad är det för dimension på rören. Det är väl hydralisk och inte pneumatisk på E34. Är det en normal standarddimension på rören så borde det att tillverka pluggar av ermetokopplingar.
Tex en vanlig skarvkoppling med en lagerkula i rätt dimension som plugg eller ett igensvetsat rör. Men det kanske är högtrycks slang??
Ermetokopplingar kan jag nog fixa fram bara jag vet dimensionen.
Ryktes vägen har jag hört lite om detta :)
Ska du sänka bilen ytterligare är det nog bästa du höjer tanken :)))

///MVH Hasso
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Dimensionen har jag inte, men det ska väl gå att ta reda på.

Det finns olika alternativ att sätta dom på:Länk

Nu satt det M-chassi org. och de nya fjädrarna säker 30/15 mm så det ska väl inte bli så stor skillnad (hoppas både jag och tankarmaturen)

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ser ju ut att vara mest slang, men knippsa rörstumpen vid kopplingen innan slangen. Kläm i ihop den i ett skruvstäd och hårdlöd el Svetsa ihop änden. Och sätt tillbaka. Alternativer är ju att ta redan på gängstigningen och dimensionen på anslutningen och leta på pluggar om det finns i samma dimension.

///MVH Hasso
När jag gjorde det tog jag bort regulatorn och allt efter den och tom dämparna, tog en T-korsning som jag tagit bort och satte till och från slangarna (som suttit i regulatorn) i den tog sen en luftningsventil från regulatorn och pluggade den tredje anslutningen i T-korsningen. satte fast T-korsningen i ett fäste som blivit ledigt. spärrade sen armen i givaren, (så man slipper felmedelande) bytte sen bara stötdämparna.
Har inte haft nå problem med servo pumpen eller nått läkage sen jag gjorde det här för 1 års sen. och det ser ut som köpes.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.