AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
494

Racing erfarenheter???

sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Hej!!! Jag vill höra om lite mer racing på den här sidan... Motståndarmärke och hur det gick i racet..??
Alltid kul att höra.
Nu i helgen så spöade jag en Audi 1.8T....Det var ganska jämt i början men sen när mitt botten drag kom så hade den inte en chans att hänga med... Min bil är för övrigt en 525i 24v...med chipp, luftfilter och avgassystem...
Fan vad kul det är att race:a....
Ha det...

Tjaa... jag åkte ifrån en lite Lotus Elise (2 ggr)...
Men det kanske inte är värt att nämna?
(Den väger bara 650kg, men har bara en 1.8l motor)

/M
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Jag körde jämnt lopp mot en Mercedes E500 för 2år sedan med Alpinan på Örbyleden söder om Stockholm, efteråt stannade vi och diskuterde varandras bilar, jag kände mig ändå ganska nöjd med att mina 254hk i en ganska lätt bil(1290kg) kunde matcha dryga 300hk i en E500 ;).

Mvh Micke t/
328-96
B6 3,5-89
sjobusen:

Kanske en irrelevant fråga, men jag ställer den ändå?
Du skrev "Nu i helgen så spöade jag en Audi 1.8T....Det var ganska jämt i början men sen när mitt botten drag kom så hade den inte en chans att hänga med...". Det är det där "sen när mitt botten drag kom" som jag funderar på. Refererar inte "Bottendrag" till "draget" på låga varv?? Och då borde ju inte "bottendraget" komma efter en stund??

Har du menat något annat än det du lyckades skriva, eller är det jag som fattat det hela lite tokigt?

mvh
Berg

ha
112
hape
850 E-31
540 E-39
Han växlar väll någon gång oxo.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.