|
|
|
|---|---|
| Har precis köpt en BMW 320i med m30 motor! Undrar om någon har ett tips på nåt bra sätt att få till en kylfläkt i mitt grymt trånga motorrum i min e30 där det sitter en M535 motor? har ca 5 cm över mellan kylare och motor. Gärna tips på bra kontakter som säljer riktigt tunna kylarfläktar. Även andra förslag och idéer mottages gärna. | |
|
På Alpina sitter det en tryckfläkt framför kylaren, det är bättre med plats där. Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
ja jag har hört det...men jag vet d f.a.n om det stämmer? för det är bra trångt där med...kan inte vara mer än en fem cm... |
|
|
Jo men en fin elfläkt är inte tjockare än 5cm. //Ticco www.ticco.com |
|
| okay...men var får man tag på en sådan då? | |
|
Bara att åka till en bilskrot och titta.. Mvh Jocke www.frid.cc |
|
| Nu svär jag men Volvo 940 turbo och 850 har en stoor fin elfläkt som är tunn... Måste finnas 1000 sådana i garagen runtom. Annonsera på tpc vetja. (som tur är så är det tyska bosch grejer även i volvo) | |
| Man tackar...ska testa det... | |
|
M3 E30 har en elfläkt standard... sitter framför kylare.. tror även E30 med AC kan ha denna fläkt /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 |
|
|
Danne_bimmer>> Spal elfläktar finns i en mängd utföranden och är ganska slimmade, säljs bl.a. av aircondcenter Länk 08-658 67 00 |
|
|
Jupp, där köpte jag min. //Ticco www.ticco.com |
|
| dom verkar ha det jag söker...tackar för hjälpen...// Danne | |
| Jag kör med 525 -92 ac fläkt framför kylaren (det är i för sig samma som sitter i e30 med ac och M3). Finns hur mycket plats som helst. man måste bara ta bort en del plast. | |
svintoleffe |
vart har no satt era termostater som startar eran fläkt, kör ni med det kopplat till ett sprut eller utan bara nyfis. MVH Leffe |
|
På alpinan sitter det två givare i kylaren..men det finns väl "givar hus" som man kan sätta på kylarslangen. Mvh Jocke www.frid.cc |
|
svintoleffe |
Oki, ddet vore ju bra ochså , jg har satt min på kylarlsangen som går in till termostat huset, men nu när dte är kallt och jag kör vären då blir den kylarslangen kall och då startar inte fläkten. Mer förslag godtages gärna. MVH Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.