|
|
|
|---|---|
|
fel forum jag vet jag vet :) , men vad tycker ni om Honda S2000 hur ligger marknaden för en sådant , har nämnligen fått ett förslag på byte mot en sådant bil o ville veta vad ni andra tycker ? Keep Your distance this is a BMW ;) | |
| Gå in på rejsa.nu och kika! Där finns en lite gilm där dom kör M3 S200 och den nya Nissan Z350.. kika efter den där! Så får du se hur bra de går! Tror du vill byta sen ;) | |
| Helt klart en S2000! Otroligt rolig bil på alla sätt och körglädjen kan matchas av få BMWs på marknaden. | |
|
Hur ligger marknaden för de då ? är de svåra att sälja vad kan en sån kosta med års 2000 o ca 3500 på mätaren , kollade faktiskt litte på några såna på nätet efter förslaget men tyckte att de såg ganska nakna ut invändigt hade knappt stereo , Keep Your distance this is a BMW ;) |
|
|
Jag skulle köpa en 02a eller nyare eftersom dessa bla fick glasruta till softtopen, annan fjädring och andra optiska förändringar och detaljkvalité höjning innuti. Stereo finns men inte så mycket mer, fast när motorn börja komma uppåt 9000rpm + så är ljudet närmast f1 likt. För en 00a med 3500 mil på mätaren skulle jag inte ge mer än 220.000. |
|
|
Då kanske det är värt att kika på iallafall .ska kolla på den så kan jag återkomma med resultat , juste den hade 18" Antera fäögar också . Keep Your distance this is a BMW ;) |
|
| Maxad: Är den röd? | |
|
acey : ja det är den , känner du till den ? Keep Your distance this is a BMW ;) |
|
|
Eftersom det inte finns så många s2000 (honda sverige tar in ungefär 10 om året) och totalt finns det kanske 80-100 bilar inkl importerna så misstänker jag att det är bilen som funnits ute på blocket ett tag? Ser fin och välvårdad ut och priset är inte fel, säkert prutbart dessutom. Ta dig en provkörning, jag fick möjligheten att provköra en under banliknande förhållanden och säger så här jag la ner planerna på en Z4. Läs en mycket bra review om s2000 vs alla tänkbara konkurenter här: Länk Det man kan invända på är att kraften inte finns där direkt men tillräckligt för normal körning. |
|
|
Vad begärde han för den där då ? Keep Your distance this is a BMW ;) |
|
|
fick några bilder av ägaren nyss , den va kanon snygg faktiskt men " acey" . hur är efterfrågan på de ? lätta att sälja eller måste man gifta sig med de :) ? Keep Your distance this is a BMW ;) |
|
|
maxad: skicka bilderna till min mail, vill se dem :)))) mvh tamer |
|
|
Tamer , du har mail Keep Your distance this is a BMW ;) |
|
|
Den ska du ha :))))) så kan tamer oxå köra den nån gång :))) mvh |
|
|
Den va snygg eller hur ? jag är litte tveksam men funderar på det ändå ganska starkt , jag är rädd för vidare försäljningen sen . men men få se hur det blir Keep Your distance this is a BMW ;) |
|
|
maxad: Tja killen har haft bilen ute på annons ett tag, men jag tror inte att en Z3, miata, boxster är speciellt lättsålda idag (titta ut genom fönstret!). Idag kan du få ett bra höstpris på bilen. Bilen är en entusiastbil, det finns alltid ett intresse för den liksom miata och den är en överlägsen körmaskin, det är förmodligen därför den inte fått samma "poser" stämpel som Z3an. Dessutom känns bilen modernare än Z. Jag tror att väljer du att sälja en bil som denna under maj-juni så kommer du inte ha några problem att sälja den. Marknaden är inte på något sätt sönderimporterad eller liknande. Om man tittar på hur priserna ser ut så har dom legat runt 230k ett bra tag och kommer nog inte krypa under 200 under nästa år. Får du en bra deal är det bara att slå till! |
|
|
Om du inte bryr dig om komfort överhuvudtaget och inte behöver en praktisk bil är s2000 en av dom roligaste bilar du kan äga den har ett fint chassi (dubbla triangellänkar) och skön motor 240hk ur 2liter. Jag tycker att den är riktigt snygg också enda nackdelen är väl den kräver varv för att röra på sig, under 6000 varv händer inte så mycket innan VTEC kickar in men den varvar ju till 9000varv :-) Provkör och se om du gillar den samt kolla koppling och bakaxel som är kända fel på s2000. |
|
|
Tack för all info , va o kikade på den men inredningen fick mig att avstå , kollade på en Z4också hos BMW idag en 3,0 förmodligen plockar jag den stället om jag får rätt pris på min bil från de , väntar på svar från försäljaren . tänkte det är ändå en BMW = kvalitet dessutom får jag hänga kvar i denna forum ;))) vilket är väldigt positivt. Keep Your distance this is a BMW ;) |
|
| Kvaliten är förmodligen högre hos Hondan än BMW:n. Fast BMW:n är säkert trevlig den också! | |
|
Håller med Bjoerck. Kvaliten har nog inte BMW något att säga emot sina japanska konkurenter. Möjligtvis i materialval (även om det börjat snålas lite på den fronten i nyare modeller). Japansk plast är inte så rolig. Däremot driftsäkerhet och pris på service osv är mycket bra på hondan. Z4an är inte dum, bättre allround men tyvärr en "tråkigare" upplevelse om man vill ägna sig åt lite mer avancerad körning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.