|
|
|
|---|---|
|
Jag söker någon som har en ritning till ett bra grenrör. Vilken tjocklek bör jag använda mig utav samt diameter mm??? Motor M50 2.5 liters med Vanos Ste | |
|
Rostfritt SS 23 33. 37 mm diam. 1.5 mm gods. flänsar, rostfritt SS 23 33 15 mm gods... Om någon här tycker annorlunda så skriv det nu eller tig för evigt! :-) |
|
| bygg ett i svart och linda det istället..rostfritt är bökigt att hålls med.. | |
|
Linda??? Ste |
|
|
Ste! Linda in det med värmebandage, menar han! |
|
| yes box,tack för hujälpen braxen! | |
|
Något annat jag bör tänka på innan allt svetsas ihop längder och annat??? Ste |
|
|
Hej! Bygg i 2343 eller 2353 istället. 2333 spricker rätt lätt när de blir utsatt för värme. Mvh Ante |
|
|
SS2343 är inte det syrafast? spelar det någon roll alltså? Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot. |
|
|
varför då inte göra det riktigt avancerat och använda SS 2361?.. Värmebeständigt rostfritt.? har för mig att det används till ugnar o dylika grejer.. kanske inte finns så mycke rörböjar mm.. men Vadå.. 80D |
|
|
eller var det 2631?? nu blev jag osäker.. |
|
|
Powerpak : ss2361 brukar användas till ugnar och dylikt. Kan dock vara lite svårt att få tag jämfört med de ovannämda. Samt även dyrare. Även ss 2368 (253MA) går bra att använda. Mvh Ante |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.