AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.019

Bas till Z3

Jag hade tänkt mig att installera en bas i min Z3 cab.
Men jag vet inte vart den ska vara. Hade tänkt mig mellan sätena.
Någon som har tips eller kanske foton på hur man kan ha det???

Är väldigt tacksam om jag får några tips.

Bättre än turbo!
Tjooo!! placera den inte mellan sätena, då kan inte ljudet studsa nånstans (om du inte vill åka uppcabbat hela tiden när du ska basa)... Jag har fått tips om att sätta basen framme/uppe där passagerarna har fötterna... så har jag åxå tänka göra när jag har pengar till nytt ljud.. eller så kan du ju ta bort handsfacket och placera lådan där...

//Svebba
BMW Z Power
Okej!!! det låter fint, men det är nog lite klydd att få en bra låda att passa istället för handskfacket...Så det får nog bli vin passagerarens fötter isf. Det hade varit bra om man hade haft basen mellan sätena för facket som är där e ju så fuuult....

Aja, tackar för tippset!!!

Bättre än turbo!
det behöver inte alls vara svårt... det beror ju på vd du ska ha för bas förståss... när jag köper till min så blir det en 8"... och den basen ja kollat på kan som minst ha en baslåda på 9 liter dvs ingenting... men du får vell höra med ljudfirmorna i din stad :-)

//Svebba
BMW Z Power
Lägg den i bagageutrymmet. Funderade också på att bygga mellan stolarna men det verkade så förbannat jobbigt. En bra 10" ger tillräckligt med bas in i bilen

Valde Infinity Basslink och är mycket nöjd med resultatet.

Har även bytt Business-stereon mot en Pioneer DEH5530 MP3-spelare (helt okej stereo som dessutom passar in bra med sin röda belysning). Satte sedan i ett 5.25" Infinity Kappa framsystem med tillhörande delningsfilter samt diskanter i dörrarna. Visst går det att få bättre ljud men då kostar det väldigt mycket mer. Alla som lyssnat tycker att det är väldigt prisvärt. Priset för allt detta ligger mellan 8 och 10000.

Lycka till med ljudet
Det låter som en bra uppgradering.
Undrar hur du har byggt lådan, om den tog mycke plats i bagaget? Var har du gjort av slutsteget eller du kanske inte har ett sådant?!?! Jag ska göra lite ritningar och prova mig fram =) Tackar så mycke för tipset

No turboshit, just real power!
Infinity Basslink är en aktiv baslåda. Den tar ganska liten plats med tanke på att det är både bas och slutsteg i ett. På bilden ser den ut att ta större plats än den egentligen gör. Det finns lite utrymme kvar bakom lådan också. Skivorna jag skruvade i är vanliga mdf-skivor klädda med (tyvärr något för ljus) filt. Busenkelt.

Har en bild på lådan här:

Länk
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Har också en basslink, mycket nöjd med den, bra ljud. två.åtta är du nöjd med din 5530? Funderar på att byta ut min nuvarande Pioneer Deh6000r mot en sådan.

Mvh Henrik
Jodå, tycker 5530 funkar mycket bra. Jag var ute efter en bra mp3-spelare i 4000-kronorsklassen som även passar bilens övriga belysning (se bild). Det finns också en mängd inställningsmöjligheter. Nu är inte jag någon ljud-expert men visst är det en bra enhet för dom pengarna. Numera går ju 5530n att få ännu billigare. Tänk bara på att den inte har CD/MD-växlarstyrning. Men om du inte behöver det kan jag absolut rekommendera den.

/Carl

Länk
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Det låter bra det, då ska jag nog ta och införskaffa mig en sådan, växlare behövs ju inte om man har Mp3, då får man ju in massor med musik på en skiva iaf.

Mvh Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.