|
|
|
|---|---|
|
jag undrar om ett felmeddelande som uppståt på en 735 försvinner själv efter att det är åtgärdat och tändningen har varit av, eller måste man koppla den till datorn och "släcka" den.? //Martin www.moffa.nu | |
|
Felmeddelanden slocknar av sig själv, vad är det för meddelnade som du undrar över? Om det varnar för bromsbeläggen så får man byta ut givarna när man byter belägg, men annars känner inte jag till något meddelnade som inte försvinner efter åtgärd. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| ja det är bromstryck, belägg, och nåt annat, men hur är det med sladdarna till beläggen? ska de vara kopplade eller inte för att datorn ska uppfatta det som att det finns belägg kvar? | |
Deliq |
>Martinfs När varnaren slits ner så bryts kretsen och det larmar. Således kan dålig kontakt göra att det fortfarande larmar trots nya varnare. För att "lura" systemet kan du kortsluta kontakterna. M V H Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
tackar för det, då är det som det brukar. då kan man passa på att fråga en annan sak, finns det backup batterier i instrumenteringen precis som i tex. E30? och sitter de i själva LCD displayen eller? jag har nämligen problem med att trippmätaren nollar sig varje gång jag stänger av nyckeln. och det kan kanske ha något med det att göra...?sen visar momentan mätaren för lite också. någon som vet? //Martin www.moffa.nu |
|
|
Det sitter kondensatorer istället för batterier i instrumentet. Kolla här: Länk ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
nu har jag bytt kondensatorerna som det pratades om i länken....och allt har slutat fungera! om det beror på mig eller vad det är det vet jag inte....nån som har något tips på vad som har gått fel? www.moffa.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.