AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
5.829

Torka bilen, bästa sätt?

Sida 2 av 2
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Dina repor kanske har att göra med vilken färg du har på bilen...Min 325:a var svart glans och den var inte kul att tvätta.Det kan även ha att göra med om bilen har orginal lack eller om den är omlackad..Orginal lacken håller oftast mycket bättre.

Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel..
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag använder gummi-skrapa + ren frottéhanduk. Visst repar skrapan en aning, trots att man är så nära 100% det går på att skrapan och bilen är ren, men det får man leva med helt enkelt...jag tvivlar på att t.ex. ett sämsskinn ger ett mycket bättre resultat.

Vad är ett "flytande sämsskinn", någon?

swemho
Asså sämsk skin är det jag använder
Blöt, vrid ur som en tok, skaka ut, släng ut över bilen och dra mot mig. Blir hel torrt o inga repor, nytt sämskskinn vid varje tvätt
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
Skojar du? Använder du nytt sämskskinn varje gång?

Jag har använt samma som jag köpte i Schweiz i över 15år, och det är bara att spola av med högtryck så är det totalt rent.

Eller du kanske använder syntetiskt? För ett i läder går på minst 300-400:-
mackan 325
ett tips lämna in bilen så att dom tar bort alla repor och förseglar lacken ,efter det när bilen ska tvättas nästa gång köp turtel extreme det är ett vax shampo med grym avrinings förmåga ,köp också två sämsk skinn och då äkta skinn inget fejk ,reservera ett av skinnen till delarna tak huv, baklucka och övre delen på skärmarna ,det andra tar du till delar som dörrar och liknand och skölj noga.

ge gärnet!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.