|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har en BMW 320i -93 20.000 mil som inte startar... 4 timmar efter att den hade gått igenom bisiktningen så stod den på tomgång och jag hörde ett rasslande ljud som som jag aldrig hört förut som kom från främre delen av motorns nedre sida... Bilen la helt plötsligt av på tomgången och startar inte sedan dess... Startmotorn verkar gå runt som den ska men inget mer händer... Kan kamkedjan gått av så plötsligt eller kan det vara nån spännrulle.. lossnade lite metallbitar som jag hittade under bilen när jag flyttat på den... verkade lite mystiskt.. Hoppas på att nån kan ha några förslag på vad det kan vara.. Mvh Mattias | |
|
Hm, att kamkedjan skulle gå av låter lite smått otroligt.. 20.000 mil klarar en kedja lätt.. den klarar nog troligen det dubbla, innan man behöver fundera på den.. Metallbitar säger du.. hm.. låter inte alls bra.. du har kanske en nygjord motorsallad? :) Blir väl inte klokare här utan det är väl till att börja riva i motorn, så ser du förhoppningsvis snart vad det är som är galet.. Hoppas det löser sig till det bättre! (o billigt!) --- .. vassast på ön ;) |
|
|
Inget oljeläckage?Om kamkedjan gåt av borde ta stopp eftersom den måste ta vägen någonstans eller nån ventil borde dunkat i nån kolv eller vad vet jag?Ärkamkedje spännaren på plats och hel(västersida framkant på motorn toppen)Och sitter det inte nån pulsgivera ovanför den stora tandade remskivan (varvtalsgivare) om den gått emot och blivit flisor så fungerar nog inte tändningen alls ....bara nåågra tankar hoppas det löser sig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.