AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.081

Vad kostar M 3 motor?

Sida 1 av 2
Vad kostar en M 3 motor från en 02:a eller 03:a?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ska du ha en fabriksny motor ligger de säkert runt 150´!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
1500:- på returbilen.

Mvh,
Kalle Hansen
___
Länk
Kalle Hansen: Skulle INTE tro att de på returbilen ställer ut en M3 E46 med motorn i på självplocken...gör de de e de ju säkerligen fulla...för även om den skurit o skickat kolven genom blocket så e den garanterat värd mer än 1500 i vart fall:-)...Hittar någon en M3 E46 motor,oavsett skick,på en skrot för 1500 så e de bara o gratulera!!:-)
Zafiro
en ny motor till nya GT3 kostar 100.000kr, bmw är kostar säkert lika mycket.
Lotus Samuel
Zafiro: Vad har du fått det priset om GT3 motorn ifrån?
Dawwe,

Nä oddsen är väl inte SÅ bra för att det hamnar någon M3 över huvud taget på returbilen, men OM det hamnat en så hade motorn kostat 1500:-, dagens sanning ;)

Zafiro
Samuel

Från en porsche mekaniker i stockholm, du vet den gula GT3 som rullat som pressbil?
Några klantiga journalister körde ut i en åker med den, blev så illa att det är andra gången motorn nu är bytt, han sade att motorn kostade 100.000kr.
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
Kalle:
Där har ju varit en M3 GT på returbilen......
Railo har GT stolar i sin 2002:a...=)

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131
Till min M3 96:a 3,2:a kostade motorn ca 120000:- (utbytes) på Bmw. De tog den gamla motorn i byte.

M.v.h
Micke

BmwCS nr 05419
mackan325
Det står en M roadster och en M5 3,6 på returbilen just nu. Inga inredningsdetaljer men väl chassikomponenter bl.a. ett komplett fjäderben inkl compound bromsskiva och fett ok från roadstern. Kan väl vara värt 300:- synd att det bara var ett ben.....
Lotus Samuel
Zafiro: det är ju tyvärr så. vilka nötter. Länk

Förövrig samma nötter som körde sönder en ny XJS i dagens program.

Men jag tycker ändå det låter billigt. Jag har själv en 996:a som är trimmad för rätt mycket pengar, skulle då en ny GT3 motor va så billig så skulle nog många köpa en sån direkt. Jag såg en begagnad 360hk GT3 motor på mobile för 250000:- för ett tag sedan. Jag tror mer på att det va lagningen som gick på 100k, Men kan du fixa en ny GT3 motor för 100000:- är jag intresserad. =)
Zafiro
Jag vet inte, jag ställde frågan vad kostar en ny motor?
Svar: 100.000kr
En mekaniker borde väl veta om nån?
Zafiro
samuel//

Det är du med GT2:an va?
Zafiro
Samuel//

Han berättade vad som hänt med GT3:an, det kanske inte var hela motorn som byttes ut, kanske vissa delar som då kostade 100.000kr att fixa?
Lotus Samuel
Nä jag har bara en vanlig 996:a men snabb är den =) kan hända att den kommer med i 2nr av bilsport till vinter ;-)
Zafiro
Samuel

Vanlig och vanlig, ingen bil jag har råd med :(
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Andreas, en gt3 maskin kostar mer än så...en "vanlig" 3,6 rs utbytes maskin ligger på 10658 euro så testa med 20000-30000 euro för en sådan motor.
Kalle har delvis rätt...visst kan där komma dit en m3á...men som alltid plockar Harrys allt som är värt något. (dom tar nästan alla bmw i skåne/syd sverige)
Mellan tummen och pekfingret så tror jag att en e46 maskin ligger runt en 150-170k.
Samuel, har du sett några RSR 3,0 motor delar till salu den senaste tiden..då jag skulle behöva någon mall för lite delar jag ska bli av med
Zafiro
Pelle

ja då är det så, reparationer av den gula GT3 kostade 100.000kr med diverse fel, bland annat delar i motorn som byttes ut.

Ovasett pris är motorn utbytt i gula GT3:An, tacka vare jornalister.

För inte så längesedan förstördes en Carrera GT av en motojournalist då han fick i fel växel, hela motorn rök.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det var tragiskt att se den sönderkörda Jaggan på TV3!Var Gunnar Dackevall inblandad i den kraschade GT3:an?

Han har en diger statistik bakom sig gällande sönderkörda fordon!

Om jag inte minns fel var han inblandad i tidningen BIKE (eller hette de superbike?) i dess barndom!
Deras test av mc brukade "nästan alltid" (eller i varje fall mycket ofta) resultera i att generalagenterna fick tillbaka sönderkörda motorcyklar!

Skulle inte släppa honom nära ett fordon i min ägo!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Jo han körde sönder jaggan...inte ens roligt att titta när han kör
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.