|
|
|
|---|---|
Wilmas pappa |
JAg har nämligen en fjärrstyrd webasto men ingen susning hur den brukas!!! Det är ju riktigt trist... Jag vet hur man prog "Zeit 1" osv men sen läste jag i utr listan att det ingår fjärr????? Då kvarstår frågan : Vad och hur gör man? Tack för engagemanget! |
|
Dra ut antennen ock tryck på knapp 1 på fjärren så startar värmaren i en 1/2 timme om du är inom 350 meter från bilen. Med knapp 0 stänger du av värmaren. |
|
Wilmas pappa |
Dessvärre har jag ingen fysisk fjärr...Trodde det skulle ingå då i utr listan säger att jag har "fjärrkontrollstyrd webasto". Men jag kollade med BMW igår där sa dem att det är en tilläggspryl...Så jag får pallra mig till garaget för att må gott på resan... Fjärren kunnde beställas extra för 2700:-...inte helt aktuellt! Tack för engagemanget! |
| Fjärren kan väl även vara av typen att man ringer till den..?? | |
|
Har du antennen monterad? Sitter på vindrutan vid a stolpen på passagerarsidan(oftast)20-25cm lång antenntråd på genomskinlig klisterremsa med sladd som går innanför klädseln på stolpen,kan även vara lossad och nerdragen under instrumentpanelen vid ett tidigare rutbyte. Om du kollar på värmaren så finns det ett uttag för antenn,om det går en kabel därifrån så är antennen monterad någonstans,då skall sändaren ingått från början. Sändaren kan ju ha havererat för tidigare ägare och han inte brytt sig om att skaffa ny. Häftigt pris men kul grej. Henrik |
|
|
En nyfiken fråga bara, det är väl en sådan man kan ställa in när man vill att den ska värma motorn och även värma inne i bilen så den är varm o go sedan? Går det att eftermontera webasto, är det ekonomiskt förvarbart så att säga? /Hammar |
|
Wilmas pappa |
Antenn har jag men dock bara för telefonen..Jag tror inte att någon antenn finnes på vindrutan... Tack för engagemanget! |
Wilmas pappa |
Hammar: Ekonomiskt vet jag ínte men otroligt skönt, även att slippa en massa sladdar och skit....Känns lyxigt som frugan säger..du får citera.... Tack för engagemanget! |
|
Vem säljer sådana i Sverige och vem kan montera det? Skulle vilja ringa runt och kolla vad det kan kosta och se om det är något man kan spara till efter nästa stora investeringsobjekt... /Hammar |
|
|
hammar: Webasto eller Eberspacher finns att eftermontera. Du far rakna med 15-20' for detta monterat och klart. |
|
|
Uj, ja kanske till nästa vinter då... :-) Inte helt otänkbart, sedan mår motorn bättre av det också kan jag tänka, mindre kallstarter... /Hammar |
|
|
8000 kronor så får du snikmodellen, kupe' och motorvärmare monterat o klart. sen sätter du en timer fär motorvärmare i eluttaget bara så är bilen och motorn varm o go när du vill. Ni vet väl att motorn sparas rejält om man alltid värmer den när det är under 10'C+ grader ute. |
|
|
Det var ett överkomligt pris, var kan man få det? Måste man få en sådan där fläkt som man får sätta på golvet i bilen eller används de befintliga luftuttagen i bilen för att få värme inne? /Hammar |
|
Måsen |
Jag fick en Webasto inmonterad i firmabilen (Scenic) förra hösten. Bensindriven värmare för både motor och kupé, jag valde till fjärrkontroll istället för telemodulen. Den ska även gå att kyla bilen med på sommaren (?), så den är sval när man kommer ut, om bilen har stått i solen. Har aldig testat den funktionen dock. Det paketet kostade ca 13000:- monterat, har jag för mig. |
|
Måsen Då har du en liten strömbrytare någonstans som har en fläkt och en brännarsymbol. Ställer du den på fläktsymbolen så startar inte värmaren utan bara fläkten och blåser in friskluft,så att säga att den kyler är lite fel men ventilerar kupen gör den iallafall. Henrik |
|
Måsen |
Ok, då är jag med. Jag fick inte ihop det riktigt, med att kyla bilen utan att bilen är igång. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.