|
|
|
|---|---|
|
Bilen är en 528 -00 Touring ,Import Med denna utr,lista * 7600mil * svart skinn * steptronic * klima * Tv/navi+text * elh * elsp * elglaslucka * regnsensor * avbl.speglar * PDC * träinredning * M-multiratt * telefon * 6xairbag * fjärrlås * larm * farth * färddator * antispinn * RC/CD-växlare * motorvärmare * S-bok Bilen finns på www.Blocket.se (Halmstad ) Är det någon där ute som har titta på bilen ????? Han begär 189 tusen Jag har lagt ett bud på 175 tusen . Är den värd det priset ??? MVH jossi | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om allt är i sin ordning med mätarställning osv. ska självklart kollas hos BMW innan köp.Och inga anmärkningar i serviceboken och att den inte är tryckt efter bilens årsmodell . Så är priset inte alls orimligt, bilen har ju det mesta i utrustningsväg, och är miltalet verifierat så är det en fin bil för den pengen. En lågmilad BMW med några år på nacken växer inte på trän direkt. ///MVH Hasso |
| 175 kkr är ett bra pris såvida bilen är i gott skick och har full historik samt korrekt mätarställning. Kolla upp bilen noga och utgå från att allt som flödar ur säljaren mun är lögner och förskönande beskrivningar. | |
|
Känns absolut som ett bra pris, försök att hitta en 00:a på mobile.de med samma utrustning, miltal och årsmodell, jag lyckades inte iallafall..... /Simon |
|
|
Tjena grabbar ,,, jo jag undrar ,,,, Hur många procent kan man lita på att milen stämmer , om man lämnar bilen på BMW-firma och får intyg på milen, För jag har hört att man kan byta ut lysmodulen för ca: 3000:- Och där sitter infon med milen också... Kan man lita på det pappret från BMW till 100 % eller ???????? MVH jossi |
|
|
100% säker är man aldrig men då har ju du gjort det mesta som du kan göra, inte sant?? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vill man vara så säker som möjligt bör man även kolla tidigare verkstadshistorik i Tyskland så den stämmer med serviceboken. Detta kan kan nog BMW hjälpa till med , kolla den eminenta importguiden där finns en del nyttig info. Be att få kopior på serviceboken av ägaren för koll innan köp. ///MVH Hasso |
| Kolla stämplarna i seviceboken. Ring sedan till den/de verkstäder som har servat bilen och ange datum samt chassinummer så kan de berätta om bilen varit servad där och hur långt den gått vid varje tillfälle. Detta är det absolut säkraste tillvägagångssättet. | |
mackan325 |
Förvisso helt ovidkommande men min pappa är intresserad av en E280T - 01 Avantgarde bra utrustad inkl 5vx automatlåda, xenon, radionavi, telefon och skinn et.c. samt på 1800 mil på mätaren nästa vecka. För 205 ksek verkar den extremt prisvärd jämfört med 528iT, kostar verkligen en 98-99 så mycket som anges ovan? Prestanda bör vara ungefär samma då 280'n har rak 6:a och 205HK. |
| Mercan låter väldigt billig, varför är den det? | |
mackan325 |
Bra fråga, det är en enägarbil, unfallfrei och med kollad historik. Det finns flera till för ungefär samma pengar, tycker det verkar väldigt prisvärt. |
|
mackan325: Det var ju iofs en -00 som diskuterades inte en 98-99. Är E280'an ärlig och i bra skick tycker jag din pappa ska slå till direkt, mycket bra pris. /Wille |
|
|
Kollade priser på MB E280 kombi i tyskland...ganska låga priser faktiskt så 205KSEK känns inte sjukt billigt. Men ett bra pris helt klart. /Simon |
|
mackan325 |
Japp, måste medge att det känns prisvärt även om jag egentligen inte gillar MB. |
| Ja om den är hälften så bra som den låter så köp! | |
|
Josef Det låter som ett bra pris. Eftersom det är en -00 med nya nyckeln så finns även information om mätarställning i nyckeln! Informationen förs över varje gång du sätter i den och ska alltså överensstämma med mätaren. Om bilen är skruvad ska det vara mycket svårt att fixa nyckeln. Det enda ska visst vara att fixa minnet i nyckeln så att den alltid visar noll. Om nyckel visar noll är det alltså nåt lurt. Lycka till! |
|
|
Jag ville bara säga TACK ,,hur skulle jag ta mig till utan denna underbara Autopower sida ..... TACK för att ni finns..... MVH jossi |
|
|
josef Nyfiken fråga. blev det något köp och fick du den för det bud som du angav. (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
Nej jag har inte köpt bilen än,,,Han har inte lämnat in bilen på BMW för kol på mätaren... Så fort han har pappret och jag sätter mig i bilen och tittar på den. Så skulle killen i Halmstad (BMW firman ) ta en extra titt på bilen åt mig ..när han lämnar in den .. MVH jossi |
|
| Ligger inne en 528i touring på tv4 för 150000:- ej Tv/navi,8900 mil,silvermet,skinn mm m.Vet dock inget om skick eller dyl..... | |
|
Det är så att jag tror att denna bil är fifflade mil på . Eftersom killen skulle lämna in den på kol på BMW , och inte har hört av sig ... Men i alla fall . jag är ute efter en bil till lille brorsan. Det ska vara en 528 98-00 Touring krav är : Stept,Navi-TV,Skinn.... Hör av er om ni hittar en TACK... MVH jossi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.