|
|
|
|---|---|
|
Någon som gjort det och/eller vet hur man gör? Ska ej besikta bilen jag köper. Mycket tacksam för svar! /markus | |
| Men hallå,,,nån påläst människa måste ju veta | |
| Det är ett EU-land så på samma sätt som från Tyskland. | |
| Vilken torde vara den mest ekonomiska metoden för att få hem fordonet, och hur mycket torde det kosta bara att ta hem den...fick ett pris från nåt transport-företag en gång förut, och de skulle ha ca 6.000:- för att ta hem en bil från Tyskland på lastbil... | |
| Det är väl billigast att åka dit och ta hem den själv... | |
|
Vet inte om detta fortfarande begränsar vilka bilar som kan tas in men jag vill minnas att UK tillsammans med Grekland, Italien och Spanien var de sista som införde kravet på katalysator iochmed årsmodell 1993...nyare än så borde inte vara något problem. De flesta bilar är högerstyrda i UK som bekant pga den gräsliga vänstertrafiken. Hörde dock för många år sedan(97-98) av en dåvarande arbetskamrat som var britt att det fanns speciella marknader för vänsterstyrda bilar i London där priserna var väldigt låga! /Simon |
|
| Om du inte ska reg bes i sverige så är det bara att ta in. | |
|
simon_en: Nu skulle bilen inte registreras i Sverige, så egentligen spelar det ingen roll. Men... Om bilen importeras från ett land utan krav på katalysator kan bilar fram t.om. 1994 års modell registreras i Sverige utan katalysator om bilen saknat katalysator i originalutförandet... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Lyfter den här tråden lite då jag spanat in ett annat fordon i just England. Är det någon som importerat själv från England och kan förklara hur man går till väga, steg-för-steg. Vilka papper krävs, smartaste fraktmetoden, osv. Denna bilen SKA besiktas och användas i Sverige. Mycket tacksam för svar från erfaren England-importör :) /markus |
|
|
markus: Känner du till någon bra sajt i England där man kan hitta billiga vänsterstyrda bilar? // Jögge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.