AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.080

Varför skrik när jag svänger ?

Lu
6
Lucidor
BMW 525i -89
Hej !
Har problem med att det skriker när man svänger(och det är inte däcktjut).
Det skrikande ljudet uppkommer när man svänger åt höger och sedan även när man rätar upp ratten. Ljudet låter som gummi som gnids på nått sätt. Till saken hör att den högra stötdämparen och fjäderbenslagret varit dåligt och jag trodde även ljudet berodde på detta men nu när både fjäderbenslager och stötdämpare är utbytta så finns ljudet kvar.
Nån som har någon ide om vad det kan vara ?

-<525i-89>-
rsarits
Om det bara skriker när du svänger åt höger så vet jag inte, men annars låter det som remmen till servopumpen slirar

Micke
BeeMWe playboy
Servon?

Är på jakt efter en fin 320/325a (E30) 88a eller nyare, sv-såld med s-bok (eller import med s-bok stämplad hos BMW). Möjligen en E34 525-535(ej röd/vit) i bra skick med lite lulllull. S-bok. Gärna nära Uppsala/Sthlm.

(M)irc Dalnet #bmwpower
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Du kan ha en P-ände styrled som går "torrt" försök att kolla vilken sida. Gör ett LITET hål i kulbultens gummi och pumpa i lite olja med en oljekanna gärna silikonolja.Eventuellt kan du byta ut den om den har gått många mil(Sliten) Fixade till en MB 190 får några år sedan ,köpte bilen för 1½ årsedan det är fortfarande tyst.

Hasso
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Jag hade en 520i -89 förut och den tjöt vid stora rattutslag. Speciellt åt ena hållet har jag för mig. Nåt med servon var det (fixades på garantin).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.