|
|
|
|---|---|
|
Har man "rätt" till lånebil vid garantireparationer eller får man hoppas på att återförsäljaren visar lite goodwill? (Paulsons Bil i Helsingborg) | |
|
Det beror nog lite på vilken verkstad det handlar om...vet inte vad Paulssons har för policy. Av ren nyifkenhet; vad är det för garantireparation det handlar om? |
|
|
BosseP999: De gånger jag har haft bilen inne på garanti rep så har jag begärt det och fått det, tror att det är en förhandlingsbart. |
|
Deliq |
>Bosse Nej, jag tror inte att du kan kräva lånebil, däremot vet jag att de flesta ÅF har och erbjuder lånebil om du frågar. Vissa har det dessutom som "dragplåster" vid reklam relaterat till service. M V H Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Theanders tillhandahåller ej bil vid goodwill men motiveringen "att det skulle vara både logistiskt och ekonomiskt ohållbart att hålla alla med bilar. Däremot får man lånebil vid service" Det resonemanget köper jag. Visst! Skulle jag komma i en 760iL så tror jag med största sannolikhet att jag skulle få en lånebil på obegränsad tid oavsett orsaken till varför jag lämnar in bilen. |
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Glömde. Sedan finns det ju aspekten att man kan spela på den image som BMW gärna vill bibehålla. |
|
Villa de ha nöjda kunder borde de inte tveka en sekund på att ge lånbebil. Tror inte heller att speciellt många blivit nekade, någon som blivit det? //Thorssa |
|
|
Ok, tack för svaren.. Nu kommer jag tyvärr inte i en 760... och det är inga mer omfattande reparationer, men man kan väl föärsöka be snällt... Reparationerna är 1. trög gaspedal (köra jämnt med bilen är i princip omöjligt!) 2. "knirk" i dörrarna vid ojämnheter 3. en stötdämpare som gnisslar så fort man sätter sig i bilen - högljutt!! |
|
Thorssa. Jag blev det. Nu räknar de med minst 5 arbetsdagar innan de är klara. Tänk vilka problem det skulle bli då om alla som ville ha lånebil fick det. Jag tittade på skoj på verkstadstavlan. De hade 14 st bilar som var inne längre än 2 dagar och 21 som var inne kortare tid. Tänk dig de hade varit tvungna att ha minst 35 lånebilar. Snacka om rejäla investeringar. Visst! Det känns lite ruttet att inte få en men "vad är en bal på slottet" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.