|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Sålde min fullservade, sv-sålda 523it-97 med all historik, 9300 mil och kanonskick för 150 kkr. Går säkerligen att hitta en fin 523 it-97 för 120 kkr. Räkna med att den gått 15 000 mil och uppåt. | |
changco |
Nån som kan komma med för och nackdelar om vi jämför 328iA och 523iA båda turing? |
|
Den två största nackdelarna med BMW som familjebil är som jag ser det: - Litet lastutrymme, Min Vectra har lika stort eller större lastutrymme som en e39kombi. Inte mycket plats kvar när barnvagnen är på plats. e36 diskvalificerar sig direkt på denna punkten anser jag - BMW är mycket svårsålt pga stort utbud och sjukt petiga och utrustningstörstande köpare, många arbetslösa potentiella köpare(inkl mig själv) etc, det resulterar i låga priser vilket iofs ger möjligheter till att köpa billigt, men att man får räkna med att även sälja billigt. Dessutom är BMW riktigt dyra att försäkra, jämför gärna en 528 med V70 2,5T (97-00)med identisk effekt 193 hk. Själv siktar jag nog in mig på en Volvo de kommande åren pga ovanståeende, hjärtat säger BMW, men förnuftet säger Volvo.... /Simon |
|
|
bjoerck, Du har nog rätt, jag glömde räkna med eventuell prutmån på bilarna som annonseras ut. Mvh, Kalle Hansen ___ Länk |
|
| Det är verkligen köparens marknad just nu! Fick släppa min 523:a för cirka 15 kkr mindre än vad jag hade tänkt mig. Däremot köpte jag min nuvarande bil billigt. Annonseringspriset hos bilhandlaren var 199 000:-. Jag köpte bilen för 160 000:- inklusive fina vinterdäck på 16"-alufälgar. Den nuvarande bilen är en bränsleslukande sportlimousine vilket gör den kall på marknaden. | |
|
Måste bara kommentera varumärkesresonemanget kring BMW! Visst är man vad man kör...åtminstone tycker vi som kör BMW det!!?? BMW för mig står för bilar som kombinerar komfort och sportighet på ett perfekt sätt. Bilar byggda för föraren. Det identifierar jag mig med till fullo. De som avfärdar BMW med hänvisning till den s k "stämpeln" är nog oftast bara rädda för att lämna det trygga V***o-träsket eller väldigt oosäkra individer. Vi som kör BMW gör det nog för att vi är intresserade av bilar. Uppskattning och ev. status från omgivningen får vi nog nästan bara av likasinnade. Jfr. med t ex min favoritwhisky...den dricker jag för att den är god och inget annat...den som bara vill bli full uppskattar nog inte den över huvudtaget. Saker har man för sin egen skull...inte andras! |
|
changco |
Är man inbiten raggare, menar nu inte V***o raggare. Då kanske man har svårt att identifiera sig i en BMW, men det är inte så praktiskt att ha gammal amricanare som bruksbil till pendel resor. Utan då behöver man en bra bruksbil. Håller med annars till fullt man köper en bil som man känner passar ens behov och krav. Därför kör jag BMW så länge jag hittar förarmiljöer som tilltalar föraren. |
|
Hej. Efetrsom dom snart skaffar hund så föreslår jag att dom tittar på en 5xx iAT. 3-serien har nog problem bara med tvillingvagnen. /Gunnar /Länk |
|
|
pappa min gick och köpte en V70 2,5 T -99 i veckan med full utrusning. 4200kr för helförsäkring ett år med hyrbil plus att då ingick det att självrisken försvan vid olycka. Han tänkte först ställa sig på min 325a när jag köpte den och då skulle den kosta runt 6000 hel/år. så visst skiljer det olika märken och år på bilarna för försäkringsbolagen =( Mvh Teres |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.