|
|
|
|---|---|
|
Funderar på en 330 CiA som är registrerad 2000-12-22. Är detta en -00 eller -01? Enligt modellguiden på denna hemsida finns inte 330 som -00. | |
|
330 finns som 00. Läs under provkörningar tex. De är en svensksåld -00:a. Modell guiden har i detta fall fel. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
BMW i Göteborg hävdar att det är en 01 eftersom den är tillverkad månad 11 och att det just är en 330 (fanns ej 00 enligt dom). |
|
|
Fråga Asken om den finns eller inte. Ärligt talat, bmw vet inte vad dom pratar om i sådana fall. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Den räknas som en -01 min bil är registrerad 98-08 och räknas som en -98.kompisen har en som är registrerad 98-10 och räknas som en -99 i registreringsbeviset (Fråga först och du får många svar.) _______ Länk |
|
|
BMW:s kommande årsmodell börjar alltid att tillverkas 1/9. Så en bil som är uttagen från sept året innan är för det mest(dock inte alltid!!) kommande årsmodell. /Simon |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Detta är en svensksåld -00. Länk Det är fd Askens som han köpte ny hos BMW.lev aug-sep -00 nån gång Sedan hur BMW räknar med sina datum får dom väl stå för. ///MVH Hasso Länk |
|
Det finns inget definitivt datum som bryter årsmodellserierna. Det enda sättet att helt säkerställa årsmodellen är att jämföra chassinumret med BMW:s tillverkningstabeller. Om du kan maila mig chassinumret kan jag kolla det till dig på jobbet imorgon... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Registreringsdatum har ju inget med årsmodell att göra, varför du via vägverket kan kolla upp bilens tillverkningsdatum. Är den tillverkad efter oktober och framåt bör det vara en -01, aug-sept osäkert, dessförinnan en -00. Tyvärr finns det ingen säker bryttidpunkt annat än chiassinummer. Man kan ju även jämföra karossuppdateringar, utrustningsstatus mellan åren. | |
| En som er registrert 2000-12-22 vil jeg betegne som en -01, hvis den ikke har stått i butikken i flere måneder da. | |
|
Det finns massor av 330 registrerade i Sverige under 00, men inga av årsmodell 00. Hur kommer det sig när årsmodellerna är avskaffade? Titta i regbeviset, där ska stå MJ 01 som betyder modellår 01. Det gör det i alla fall för min. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.