AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.231

lossa dörrhandtag E36 sedan

Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Jag undrar hur man lossar dörrhandtagen på min bil.
Har plockat ner hela innsidan av dörren och pillat bort en clips som håller handtaget "tror jag".
Men jag vågar inte bryta för mycke ifall det skulle gå sönder så om någon har en bra beskrivning så skulle jag bli överlycklig.
Skall byta gummipackningen som ligger under handtaget för den är helt söndrig.

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
Frode H.
Har du delenummeret på denne pakningen? Jeg må skifte den på min bil også.

Jeg skulle kjøpe denne pakningen hos min lokale BMW forhandler, men de kunne ikke finne den på ETK...

Jeg vet ikke hvordan du får av dørhåndtaket, så jeg kan desverre ikke hjelpe deg med det.

Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Jag har tyvärr inte det...
Men du har väl inte samma kaross som mig eller?

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
Frode H.
Jeg hadde ikke oppdatert profilen min, nå er det gjort.
Jeg hadde en E30 tidligere..

Frode
HEJ JAG HAR BYTT BÅDE FRAM OCH BAK PÅ MIN E36 -92
Det går till så här när du pillat bort den lilla plast biten på dorrens sida. så lys in med en fick lampa och där finns liksom en lite "hake" som du skall dra bakåt och då släpper plast delen över hantaget och så sitter där en skruv och en gängad hylsa runt låskolven om det är förar dörren.. annars är det två skruv...
Ha tålamod!!!! undrar du över not så mejla till Jonas.gustavsson@dahl.se eller ring 036 304713 7-16

MVH jonas

-328 95
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Frode H.> Nu såg det bättre ut.
Jag kollade i min etk igår men jag hittade det inte men när jag var på BMW och köpte den så hittade dom det på typ20 sekunder.
Ring BMW Göteborg031-7061300.

Lyxmose> Tack för ett bra svar , hoppas att jag slipper och ringa dig för att få hjälp.
Borde lösa detta nu.

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
51 21 1 977 669
Här har du artikelnummret till pacningen.

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
Frode H.
"51 21 1 977 669"

Takk takk..

Da går turen til den lokale BMW Pusheren i morgen med delenummeret i lommen :)

Frode
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Jag har fått lös mitt dörrhandtag, men får inte ut den pga rutan sitter i vägen.

Hur lösten ni det?

/Edvard
BMW CS # 4503
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Hur gick det med handtaget Bumper? Du måste väl plocka bort rutan först!
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
*Bump* , Någon som gett sig på dörrhandtagsbyte med vindrutan i? Hur gick det? Hur mycket måste man plocka ner.
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Haha, jag har provat samma sak, allting går fin fint, tills då man nästan är klar, då är rutj-veln i vägen..

jag gav upp och skruva tillbaka allt.. är nyfiken, måste man ta ur rutan? Verkar ju inte bättre tammef ,,

ma
597
magican
E36 328 Coupe
Att bara ta väck ramen runt handtaget är ju plätt lätt..

Pilla bort plastbiten på sidan av dörren, in med en ringnyckel, en liten, typ 8mm, sen dra i plasthaken *vipps* lös.. tvärtom när den ska tid. Typ 2 minuters jobb..

Baggen: Tog du lös hela dörrsidan bara för att ha lös ramen på handtaget? Riktigt onödigt.. tyvärr. Man måste väl inte bort med hela handtaget för att byta packning, borde ju bara vara ramen?

Så nästa gång, gör som jag skrev inledningsvis.

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Hehe, synd att jag inte hittar någon guide :S.... Måste väl finnas någon jäkel på nätet som bytt handtag och orkat beskriva det :P Men antagligen är det bara att bita i sura äpplet, plocka isädr hela jävla dörren:/

Har fått ut handtag då, inte helt okomplicerat ens då...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.