|
|
|
|---|---|
|
Storbumsen skall få nya bromsar runt om ,skivor+alla belägg.Nu vill jag höra era erfarenheter .BMWs priser är inte aktuellt i detta fall (drygt 2000kr över exMo Nord). ps skivorna är original 17200mil inte fy skam, mvh/trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY | |
|
Ingen som köpt skivor hos Motor Nord? Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
| Jag har köpt skivor på Motor Nord. Kan bara säga att jag är skitnöjd med mina skivor till 635:an. Har smiskat den på Mantorp en hel dag och dessutom kört MYCKET hårt på gatan hela sommaren. Inte tendens till mattning eller skevhet. Jag har en ganska brutal körstil, vilket medför att jag har en förmåga att bromsa skivorna vinda, med täta bytesintervall som följd. Men dessa har alltså fungerat utmärkt. De var av märket Lemförder, (blå kartong). Jag kör med TAR-OX sport belägg och har skippat dimljusen till förmån för kraftfull kylning av bromsarna. Vet inte om det påverkar, men skivorna är bra... | |
|
MrBimmer tackar för infon ,har inte heller hört nåt negativt om Lemförder,Brembo däremot så är det både ris o ros.Och hos bmw blev det i detta fall för dyrt.lutar åt MNs skivor mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
Tyvärr blev det inte nåt med motor nord skivor ,slut skulle ta minst 3 veckor att få hem nya.Så då blir det zimmerman från bildelsimporten återkommer med info,det var lite reklamationer i alla fall på dessa.Nån annan som provat dessa? mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
Ja nu sitter nya skivor av fabrikat Zimmerman+Pagid belägg på bumsen,känns riktigt bra än så länge.Återkommer med rapport när prylarna är inkörda så man kan stå på hejdarn. mvh//trucker Länk Länk NY |
|
|
Oj vilken skillnad med nya grejjor,pedaltrycket är halverat +att suget finns där igen. Har bara hunnit med 100mil så det återstår att se om dom håller måttet,men som det funkar nu så är det bara positivt. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.