AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.145

Så lurar du lasermannen

Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
E4 Norrköping i fredags. I 190 knyck ligger en Porche Cayenne Turbo och flåsar mig i nacken. Alla vet ju att där kryllar det ju alltid med lasermän, så jag går in, bromsar ordentligt och släpper förbi monstret, som gasar vidare. Men jag bromsade inte till mer än 140, för att hålla rytmen med intilliggande Volvo och VW. Lasermannen han inte knäppa Porchen, så han tog mig istället. Väl i polisbilen säger han att "den där bilen är ju rätt ovanlig och syns ju rätt bra, är den din?" på bred östgötska. Jag säger "så du menar att om jag körde Volvo skulle jag inte sitta här ?" Han tystnar. Jag "du kanske vill provköra bilen?". Han tyst, men gratulerar mig sedan att jag får behålla kortet, med en km marginal, och att han bjuder på en hel månad för betalningen på 1600 kr.

Sensmoral : GASA SOM FAN OM DU SER EN KONTROLL !

:))

Fler bidrag ?
Begriper inte hur du motiverar din sensmoral? Du fick ju trots allt böter? Någon körkortsindragning är inte aktuell om du körde i 140 km/h, som du angav i inlägget. Vid 141 km/h ryker lappen.
Porschen slapp undan med 190Km/h........

Länk
Missade att Porschen kom undan... Ödets ironi har återigen spelat ett spratt! :-)
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
erkände du?? jag skulle nog vägra och hävda någon form av diskriminering...

"Don´t try to fix me, I´m not broken!"
hehe ja ibland har man tur... fan ibland undrar man hur bussiga poliserna kan vara, en av mina bästa polare blev stoppad när han körde 170 på 90 väg!!!! polisen var bussig och skrev 140 på 110 väg, snacka om sjyst!!!! sen gick ärendet vidare till vägverket eller länsstyrelsen (eller vilka det nu är) och de frågade hur han han boddeoch så och han bor typ 5 km till näsmaste busshållplats och 2 mil till skolan så de beslutade att han fick behålla lappen...

//Svebba
BMW Z Power
mackan325
Ett bättre tips i så fall är nog att be att få se att laserpistolen är kalibrerad, det gjorde en bekant och slapp böter liksom ett flertal andra som tagits med samma pistol under den dryga månad som gått sedan den skulle varit kalibrerad.
själv litar jag hellre till elekroniken. Länk
blev räddat två gånger senaste halvåret.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
NOLL7NOLL
Z3c: märker inte snuten att du har den varnaren och kan ta dig för det, eller märker de bara av radarstöraren?
NOLL7NOLL: det gäller att ligga steget före. Byter du varnaren en gång om året till nyare modell så hinner inte snutten byta ut sin utrustning som ligger inlagt i 5 årsplanen. Vad jag vill säga med detta är att the bad guys ligger alltid steget förre. dem nyaste varnarna har alltid längre verkningsgrad än polisens radarvarningsmottagare.
när det gäller störare så används dem endast mot laser? Cobra är ingen störare det är en varnare som reagerar den på spill från laserstrålen. det vill säga att man förutsätter att dem har redan använt pistolen på samma ställe innan. men är man dagens första fångst så är det kört ;-) lite spänning ska det vara kvar :-0

____
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c 4 ever: Verkar ju riktigt fegt det där, spelet skall väl vara på lika villkor för oss busar och farbror Blå??? Det hör liksom till med en indragning då och då.... (oförbätterlig, ja vet)

Sista polisen som stoppade mig och drog in kortet på väg från fjällen bad oroligt om ursäkt om han hade "förstört semestern", nejdå, det hör till svarade jag glatt!!

/Caspar
ibland undrar man vad det är påföljd att blåsa iväg bara. Det låter knappast troligt att dem hinner i kapp med sina halvtrimmade Volvosar. och sist jag hörde så kan det som sämst vara endast 4 bil patruller per pass i hela västerort distriktet (3:3 största i Sverige) så nån spärr kan dem inte uppreta. Läste du i en annan tråd om Ferrarin som blåste från snutten i 219km?
men man är väl laglydig och stannar till när det lyser blått i backspegeln och tar snällt sitt straff....livet är spännande nog utan biljakter men visst skulle man få känna lite adrenalinkick som är svårt att matcha. J

____
ma
78
maxer
740iA -93
Det var ju lite otur.. =0(
Jag brukar inte vara den som kör för sakta precis.. vänsterfilen är mitt område så att säga.. =0) hittills har jag klarat mig men man måste ha ögona med sig..
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Ska man köra ifrån polisen ska man nog ha nåt snabbare än V70T5 och helst osynlig regskylt.
en tanke som jagar mig speciellt när jag tänker på biltullar : kommer ni ihåg filmen Transporter? Man skulle ha såna roterande plåtar som han hade på sim BMW...:-)

____
/// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV.
Z3c 4ever!:

Eller som i bond filmen där Sean åker i en Aston Martin DB?där han kan växla skyltar beroende på vilket land han åker i:))

Borde inte var så svårt för den händige att fixa en knapp som tryks in samtidigt som en det in sin tur gör att det växlas reg plåtar.

Nu har jag tummen mitt i handen men jag kan säkert fixa en ppt på det alt exel-ark:)))
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
starre:Det gäller att få rätt typsnitt bara...
måste vara något sans serif typsnitt modell Arial(Helvetica kopia) liknande eller Helvetica Narrow.

En sak som kan vara enklare är att montera skylten på gångjärn.
när man gasar på så viks skylten upp av fartvinden och när man stannar så ramlar den ned. :-)

/PG
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.