|
|
|
|---|---|
|
Stavas det så? Gängor? Jag köppte ett beg. oljetråg och gängorna(??) var slut till pluggen? några tips? mvh Länk | |
|
Ja, det stavas så! Borra ur hålet och gänga en större dimension...? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Fins insatsgängor att köpa (helicoil). Bör finnas hos de flesta bilreservdelshandlare. Kan vara beställningsvara! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Helicoil är ett vettigt alternativ, men det är inget man gör själv vad jag har förstått. På den tiden då jag hade moped pratade jag med min lokala mopedhandlare om detta. Han hade ett specialvertyg till att sätta i helicoilarna med, detta påstod han sig köpt in för dyra pengar. Men det var nog en bra investering för honom då många 15-åringar drar gängorna i blocket. |
|
|
Ja man monterar helicoil gängorna med ett specialverktyg, man borrar upp hålet, slår en specialgänga och sedan skruvar i helicoil ståltråden/gängan med specialverktyget. Hitta ett nytt beggat tråg bli nog lättast och billigast.... |
|
| Hehe..precis så e e på gängorna till min Polo,totalslut!Men ja smeta på silikon(högtemps) på själva pluggen(inte hela dock) o skruva i den med endast handkraft(använder ja verktyg så tappar pluggen fästet..).Därefter så drog ja på silikon även kring pluggskallen...O de e HELT tätt:-).Se bara till att rengöra tråget ordentligt så silikonet fäster...Detta sätt duger ju gott till en VW men förmodligen hade ja inte gjort så om bilen i fråga varit en BMW:-) | |
|
Lowrider: köpte precis tråget:( Hade en liten susningom de hära helicoil. Gjorde själv det på moppen en gång. Har en bekant som jobbar med sådana. ajja nu vet jag iallafall att de funkar! Tack för hjälpen allesammans |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.