|
|
|
|---|---|
|
tjena!! är det någon av er som bytt originalljudsystemet i era roadsters?? Bara undrar :-) Jag ska byta på min (så fort jag får mitt chippade xbox sålt, nån intresserad?) och då blir det förjande modifieringar: • nytt framsystem (inte bestämt vilket, men nåt bra:) • 8" Audiobahn bas, ska placera den typ bakom handskfacket (så att basljudet studsar och gör sig hört även när man kör nercabbat) • 4 kanals Audiobahn slutsteg (chrome'at och det lyser "audiobahn" med blå dioder/ljusslingor; snyggt! bygger vell in det under en aluminiumram med plexiglas) //Svebba BMW Z Power | |
|
Mors, det låter fint men dyrt. Trodde först du talade om avgassystemet, men det finns ju ett annat ljudsystem har jag upptäckt :). Själv funderar jag på en helt annat stuk. Nämligen att montera in en surroundanläggning gjord för PC. Många går på 12 volt och kostar mellan 1000-3200 inklusive slutsteg och subba. En liten MP3-spelare typ Iriver eller JensofSweden kopplar jag sedan till, ca 2000 kr. Och den är ju inte så jobbig att ta med sig heller, för att fortsätta att lyssna på samma låt i hissen till jobbet. Jag behåller min gamla originalradio m kassett om jag mot förmodan skulle vilja lyssna på radio. |
|
|
det är ju det, inte gratis... räknat med runt ~7000 i runda tal... fick tillbaka semester ersättningen satt det är bara nå tusen till sen så, hehe.. skulle bli några lappar billigare om jag skulle koppla den själv, men jag tycker det är lika bra att proffs får göra det eftersom man måste demontera dörrsidor och andra sidor... jaså, vadå ska du ha satteliter fast i bilen eler vad :-P + subba? det måste ju ser fördjävligt ut, eller missförstod jag?? //Svebba BMW Z Power |
|
|
Nja, här gäller det ju att vara lite händig. Lådan till subban och kanske även baselementet är bara att kasta för att sedan bygga in elektronik och element från HiFi-Kit på lämplig plats. Funderar själv på att bygga en låda och klä den så att den smälter in på golvet precis framför passagerarstolen (platt&låg). Bakre satteliter bör även dem byggas om/snyggas till och ev passas in i störtbågar eller liknande. Viktigt att de är platta. Framsatteliter=originalhögtalare. (Jag har en PC-subba hemma som jag kastat 3"-elementet till och kopplat in en lättdriven Goodmans 12" 150 W Bas och det låter grymt bra) |
|
|
Svebba det enda intressanta ljud i en Z3 ska vara: ROOAAAARRRRRRR ! Skit i stereo, köp en 3"supersprint i stället! ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c: jag har ju tillräckligt med "ROOAAAAAARRRRR" redan... avgassystemet är ju rakt å på typ 2½" //Svebba BMW Z Power |
|
|
Z3c 4 ever: Återigen har Du helt rätt, Stereo i cab blir bara ruttet ändå, spelar inte mycket roll hur många 12" basar man har med vindbruset från en nercabbat Z i 200+... Sedan kanske en del använder sina bilar på torget utanför grillen eller var det nu är man samlas i småstäder (fy på mig, Stockholmspatrioten..) med dunkande stereo....???? /Caspar |
|
|
Caspar: Då tillhör jag kategorin som har bilen utanför grillen ;-) haha Vart samlas man annars i storstan då?? ;-P //Svebba BMW Z Power |
|
|
Svebba: Du är ursäktad, Du har ju inget körkort och då blir det ju jobbigt att åka omkring... :-)))) Samlas???? Prestigekriget förs ute på gator och motorvägar!!!??? /Caspar |
|
|
jajaja, men sen så, när jag har körkort!!! faktiskt lite jobbigt att åka med farsgubben bredvid hela tiden... Ahajaja, meeen... men då är du ju inte 18 heller!!!! då måste man ha lite ljud i bilen vettu!!! ;-P //Svebba BMW Z Power |
|
|
Svebba: :-) Hoppas det går bra att fixa kort snart, så vi får se och LYSSNA på pärlan på någon träff nästa år. Och jag skulle också vilja ha en bra stereo, men det är ju hopplöst att få ihop det med 200+ livet... /Caspar |
|
|
Ja fö fan, jag SKA ha det i januari... fyller i december :-/ typiskt att det ska vara så jäfla mkt röda dagar den månaden... Men jag måste inkasera lite pengar innan det blir ljud & ingen vill ju köpa min xbox... Du/ni kan räkna med att jag lär dyka upp på någon av Z-träffarna nästa sommar!! Med eller utan stereoljud, men ni ska få höra på det ljuvligaste sången ni nånsin hört från en 4 cylindrig bmw, det lovar jag!!! Hehe, jaja men nu ska man ju inte köra så kort heller ;-) //Svebba BMW Z Power |
|
|
fort* //Svebba BMW Z Power |
|
|
Svebba, menar du att farsan har piffat up bilen med 2,5 tums avgas? Eloge åt gubben ;-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
nej, det satt på när vi köpte den nu i slutet av sommarn.. tror det är 2½", kan inte tänka mig att det är mindre om man säger så.. :-] //Svebba BMW Z Power |
|
BoZton Grodan |
Jag kör på Mariani, dubbla 70mm pipor. Anar att kisse katten är bytt med.. Brummar ganska gott.... **Längtar till våren** Länk // Bozton |
|
Enligt NPe så sitter det 2,5 från början...i alla fall på 2,8 Coupen ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
oj jag menar 2 1/4 ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.