|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla Har läckage i dämparna bak ett tag nu, ska bytas imorron. Startade bilen igår, servon ville inte alls, lät mycke illa när jag rörde ratten. Servo-olja finns i främre burken, den med filter i, så det ska ju vara den. Sen är ju då behållaren med olja för dämparna bak, den mot kupén, var ju helt tom. Den fylde jag till hälften å då gick servon fint som smör igen. Men av alla ställen här har jag förståt att de ska vara separerade. Kan jag plugga slangarna bak till dämparna eller.....? Men som jag tror nu, behållaren fram, den med filter, är till servon o kanske till bromshjälpen, sen den andra har tydligen oxå nå att göra med servon o då oxå med dämparna. Kan nån förtydliga det jag tror? Mkt tacksam för upplysning, Ronny. | |
Paap Reeder |
Hej Ronny! Den främre är till motoroljan och den bakre till servo-bromsar-dämpare. MVH /// Paap R |
|
Så den behållare med filter, ska alltså endast vara för motorolja. o den mot torpedväggen till servo-bromsar-dämpare. Den förre ägaren sa att det var den främre som var till servon. Så oljefiltret, är det det enda som är för motoroljan då, asså inte som till vanliga bilar med dess oljefilter? Mycke bekvämt men lite förvirrande när man inte har nån servicemanual. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.