|
|
|
|---|---|
|
Nu är dte så att jag har gett mig F__ på att turbokonvertara Min Bil under vintern. Men problemet är att jag kan absolut Nada om Turbo.. skulle vilja Har råd och lösningar så gott det går. all hjälp vore tacksamt. Jag vill helst slippa att kompsänka Motorn eftersom att jag inte har lust att får problem sen när jag ska in på bilprovningen. Jag har ett agregat som ligger som suttit på en gammal saab 900. så gott som ny. Kan jag använda mig utav detta??? Hur mycket kan man ladda utan att ligga på gränsen till motorhaveri?? mm mm Alla serisösa svar är välkommna! Ps: jag orkade helt enkelt söka en massa mer på forumet eftersom allt står så luddigt för det mesta, Nybörjare som sagt inom detta område. DS: Ste | |
|
Hur mycket du kan ladda är ju svårt att säga, kanske 0,1 bar kanske 2,68 bar. Det beror först och främst på vilken motor du tänkte konvertera och vilka godsaker du tänkte kosta på den. Surfa runt lite och försök se på andra byggen hur har dom gjort, vad funkar bra och vad funkar mindre bra. Köp en bok i ämnet så du får lite grundkunskap för jag tror inte någon orkar reda ut turbokonverteringens hemligeter här på forumet (det skulle inte bli bara en sida om vi säger så.....) |
|
|
Motorn är en M50 2.5 liters. med Vanos. Det ska kostar så lite som möjligt.. när det gäller svetsning av rör i alla material mm så är det inga problem. Ste |
|
| leta reda på en bok om hur turbon fungerar och så, sen läser du på allt du kan hitta och självfallet får du sålla bland den skog av information som finns sen börjar du spåna lite på bygget och ser vad du behöver så kan det bli ett väldigt bra bygge till slut. | |
|
Jag har letat en massa på nätet men ej lyckats hitta något riktigt bra att gå efter. Verka som att alla vill hålla sina till vägar prjoekt hemliga. Någon som kan nåpgra bra länkar???? Vilka delar behövs??? mm Ste |
|
|
Jag hittade lite På GTI klubben där stod en hel del hjälp, men det ju också¨mer spec på deras olika motorer. Här borde ju finnas en hel del lösningar till BMW M50, men ingen verka har förslag Ste |
|
|
Köp dessa två böcker på amazon.co.uk: 1. "Maximum Boost: Designing, Testing, and Installing Turbocharger Systems" av Corky Bell (£24.95) 2. "Turbochargers" av Hugh MacInnes (£10.27) När du läst dom blir det mycket lättare för dig att leta den information du behöver. Den första boken är mer översiktlig och innehåller en del praktiska sanningar och tips. Den andra är en mer teknisk bok som är ett bra komplement men inte absolut nödvändig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.