|
|
|
|---|---|
|
Ska byta skivor och ok fram på en 535-89. Har kollat runt lite och funderar på att montera skivor och ok från en 540, den har lite tjockare skivor (28mm) än vad som sitter på 535 (22mm). Vill ha lite bättre bromsar men ändå inte behöva betala en halv bil till. Ska även montera stålomspunna bromsslangar. Har kollat på S-Racings hemsida. Pris för 6-slangar 1495:- Blir det någon skillnad, eller ska man byta till något annat? Mvh//Andreas | |
|
Lyfter! Ingen som vet? Ska beställa prylarna idag. Mvh//Andreas |
|
|
Jag har bytt till stålomspunna slangar på min E36:a och känslan i pedalen blev bättre, men ingen jätteskillnad. Har dessutom PerformanceFriction-belägg och slitsade skivor. Handlade mina grejer på Länk Mitt slangkit kostade 1200:- (6st slangar) //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Kollat runt lite och sett att BMW 850 324x30 skivor + ok fram verkar vara ett bra uppgraderingalternativ. Läste på www.bmwe34.net att man måste ha 16" fälgar till dom bromsarna, någon som vet om det stämmer? Läste även att bromsförhållandet mellan fram o bak ändras, Någon som har provat att sätta dit 850 bromsar (fram)? Har 17" sommarfälgar, men vill helst behålla mina 15" vinterhjul. Vill gärna beställa så fort jag vet att det funkar. Mvh//Andreas |
|
|
Jag annvände 750 ok med samma dim på skivan på min e28a fram och med dom oken funkade det att köra med 15" fälg, men det var på det berömnda att det gick dit. Men nu så har inte 850 samma ok som 750an och det kan mycket väl tänkas att man måste ha minst 16" fälg? Tänk bara på att du även kan behöva byta huvudcylindern...pga att du kan uppleva dina bromsar som svampiga med den mindre 535 huvudcylindern. Men testa först med std huvudcylinder...kanske funkar om du inte uppdaterar bakbromsarna? isf annvänd e34540/m5 skivorna och e32740/750 e34 540/m5 bakoken. Jag vet inte i % hur mycket du ändrar broms fördelningen med att bara uppdatera fram oken...men tesat om det inte funkar...så ta bak oxå! Ang slang...kolla även vad en bromrenoverings företag tar för en slangsatts...dom pressar slang efter måttbeställning. Jag betalade 200:-/st hos en lokal firna...och man slapp frakten och slapp vänta utan fick dom direkt. |
|
| Här är ett mycket bra ställe för bromsslang denna firma är en av föregångarna Länk | |
|
Tackar för alla svar! Mvh//Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.