|
|
|
|---|---|
|
Tvättade bilen som man brukar och lät den torka över natten. Vaxade den dagen därpå med Turtle vax. Glad i hågen körde ut ur garaget som är ganska mörkt. Väl ute i solljuset syntes det att den var helt blackig.... Det var inte så att det släppte ngn färg när jag lackade eller så. Bilens färg är marinblå. Gnodde o gnodde men blev inte bättre, använde både med vax och rubbing. Ska man försöka sig på att tvätta bilen enbart med avfettning, eller finns det ngn annan slags lackrengöring Är det ngn som kan förstå varför? Eller har några tips hur man ska gå till väga? Hälsn. Ägare till en blackig 320 - 95 | |
| hmm.. torkade du bilen med sämskinn efter du hade tvättat den? Annars vaxar du gu in torkfläckarna... gjorde det en gång och det var bara att vaxa om.... | |
| Jag lät den självtorka..... | |
|
Se til at det ikke er for kaldt eller fuktig klima når du polerer. Tar det langt tid før middelet tørker, blir resultatet dårlig har jeg inntrykk av: Fikk selv et dårlig resultat tidligere i år. Brukte først lakkrens som var nesten umulig å få bort! Måtte bruke tommelen for å gni det hardt av. En tommel på hele bilen = flere timers helvete (og en vond tommel). Trodde at det skulle bli bra etter polering, men det ble ikke skinnende pent slik som forventet. Mistenker at jeg fikk feil polering eller rens (ikke metalic?) eller at middelet har vært utsatt for frost..? Eller så var det for kaldt/fuktig. (Amatør?). Til min nåværende bmw skal jeg vurdere å bruke et firma. |
|
|
Hmm, Mitt förslag är att lämna bilen till en bra rekondfirma för att få den maskinpolerad och vaxad / lackskyddad. Då får du en yta som blir mycket lättare att sköta och du behöver bara underhålla med hårdvax. Hårdvax = ingen risk för rosor då det inte finns något polermedel i denna... Mvh / AK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.