|
|
|
|---|---|
|
Jag kopplade ur min antispinn och drog upp till 4-5000rpm och släppte upp på 1an, och det värken hackade till eller spann däck utan motorvarvet stannade på ca 4tusen och bilen drog på framåt. Varför bet inte kopplingen tag i motorn på en gång? | |
|
För att den behöver bytas :) Mvh, Kalle Hansen ___ Länk |
|
|
Harris: kör på 5an i 50 och gasa fullt. Sticker motorvarvet iväg utan förväntad fartökning? En annan sak du kan prova är att köra på hög växel i låg fart och gasa samt spraka till kopplings pedalen, den ska släppa men direkt igen bita utan slir. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
tack för ert snabba svar |
|
| jag körde slut på kopplingen på en kompis gamla starlet, ju mer man gasa ju mindre bet den, full gas = massa varv och 0 effekt. slutade med att den inte bet överhuvudtaget, den bara varvade. fick bli bogserade hem (ca 8 mil). hjälpte lite om man lät den stå några minuter så den kallna men vi blev stående i en svag uppförslutning :). | |
|
hahaha, alltid kul med sånna historier Quibbles. Bra att folk livar upp forumet lite |
|
|
d va inte så kul just då kan ja säga.. mitt i veckan å jag va hemma 4 på morgonen tror jag. dö höll vi på att göra allihop också.. mitt i uppförsbacken fanns en liten grusväg på sidan vi tänkte backa in på men den låg nästan precis i den höjd där vi stannat så för att få in bilen var jag tvungen att lägga om så bilen stog på tvären över hela vägen å då kom vi ingenstans! bara stog där! tror du inte en långtradare kommer dundrande över krönet då?! då hade man puls! fy f-n.. en starlet på tvären mot en långtradare i 90 blås! vi skrek som galningar och ryckte å studsa inne i bilen för å få den i rullning igen och lyckades få den att rulla så vi hamna på vägrenen i fel körbana. den dagen blev ett svenskaarbete i skolan, vi filmade nämligen delar av d hela, dock inte när långtradarn kom... d hade varit riktigt kul å ha på band :). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.