|
|
|
|---|---|
| Har stött på ett problem med min 320 -88, det har hänt två gånger nu.. när jag kört på omkring 4000 varv på tvåan innan jag växlar upp, så har bilen "ryckt iväg".. vet inte hur jag ska förklara det riktigt, men det kändes nästan som om något tryckte på bakifrån. Mycket obehagligt.. någon som vet vad det kan vara? Detta händer alltså bara på ganska höga varv. | |
| Ingen som har nån idé? Det är alltså under acceleration detta inträffar. | |
|
Försök förklara "rycket"...var det från transmission/drivlina/bakvagn/chassie eller var det motorn som ryckte till? Mvh, Kalle Hansen ___ Länk |
|
| Kan inte förklara så mycket mer.. dels var det ett tag sen det hände sist, och så är jag inte så haj på det mekaniska överhuvudtaget. Förstår att det inte är så lätt att veta vad det kan vara utan en bättre förklaring, men jag tänkte att någon kanske känner igen problemet ändå.. | |
|
Jag har ju en likadan och jag upplever ett ryck när jag trycker in kopplingen när jag ska växla från 2:an till 3:an. Fast det "klonkar" från bakvagnen då. Kanske samma fel vi har. För den rycker till lite då. För mig är det alltså ett "klonk"-ljud. Sedan när gasar upp till nästan 6500 varv så låter och känns det som om motorn släpper till för en hundradels sekund för att sedan gasa på igen. Lite märkligt. Inte ofta jag varvar så högt men ändå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.