|
|
|
|---|---|
|
Hej å hallå. Jag har frågat tidigare, men utan svar, so here it goes again. Är det ingen som vet var bränslepumpsreläet sitter i en E32 730 V8 1993 (M60)? Har ringt till BMW Solna men dom visste/ville inte svara. Dom kunde inte ens ange vilken typ av relä (tillverkningsnummer el. dyl.) det skall vara. Märkligt att det inte finns med i deras reservdelslistor. Det borde ju vara ngt som går sönder efter viss tid som allting annat elektriskt/mekaniskt... UK | |
|
på 530 -89 sitter reläet mot torpeden på högersidan, i samma låda som boxen till farthållaren sitter. I mitt fall är reläet vitt och avtagbart genom att dra det uppåt. Nu ser det kanske inte likaddant ut i ditt fall men med lite tur så... I övrigt fungerar det utmärkt att dra reläerna en efter en under drift, när bilen stannare så vet du att du hittat rätt. www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! |
|
Scheckheft |
Hej Här en bild från en 735, årsm 92 Länk Vet ej hur pass det stämmer på din bil Mvh Scheckheft ______ Länk |
|
Tack för svaren! Skall snart smita hem frå jobbet (på cykel) och se om era råd kan hjälpa mig att få igång min vagn igen... M.v.h. UK |
|
|
Scheckheft: det är precis som på min bil www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! |
|
|
Scheckheft, det såg inte riktigt likadant ut, men bränslepumps- och motorstyrningsreläet fanns i den boxen. Nu var dock inte reläet trasigt så jag demonterade pumpen och fann att det var en massa bronsspån? i koppen under den. Pumpen gick igång efter lite kelande, men den sjunger nog på sista versen, så en ny får beställas i morgon. Tack för hjälpen! M.v.h. UK |
|
|
Sådärja.. Misstänkte det, lite tråkigt dock.. Den är ju inte billig :( |
|
|
Aktuell fråga, finns det någon SCHYSST pump till bättre pris än på BMW? För originalet ligger väl på 2500:- (e34) www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! |
|
|
Tja, det finns ju billiga universalpumpar att köpa (se följande länk till en firma i Texas, priser från 8,50 $ Länk Det är ju bara att kolla upp vilket tryck/kapacitet som krävs. En icke original pump innebär ju dock att man måste bygga om infästningen... Frågan är hur mycket jobb ett par tusen är värt. Ny originalpump kostar 2 285 kr hos BMW... UK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.