AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
535

Var sitter bränslepumpsreläet!

Visa användare
45
uk
330e Touring (G21)
Hej å hallå.
Jag har frågat tidigare, men utan svar, so here it goes again. Är det ingen som vet var bränslepumpsreläet sitter i en E32 730 V8 1993 (M60)? Har ringt till BMW Solna men dom visste/ville inte svara. Dom kunde inte ens ange vilken typ av relä (tillverkningsnummer el. dyl.) det skall vara. Märkligt att det inte finns med i deras reservdelslistor. Det borde ju vara ngt som går sönder efter viss tid som allting annat elektriskt/mekaniskt...

UK
på 530 -89 sitter reläet mot torpeden på högersidan, i samma låda som boxen till farthållaren sitter. I mitt fall är reläet vitt och avtagbart genom att dra det uppåt.

Nu ser det kanske
inte likaddant ut i ditt fall men med lite tur så...

I övrigt fungerar det utmärkt att dra reläerna en efter en under drift, när bilen stannare så vet du att du hittat rätt.

www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
Scheckheft
Hej
Här en bild från en 735, årsm 92
Länk
Vet ej hur pass det stämmer på din bil

Mvh
Scheckheft
______
Länk
Visa användare
45
uk
330e Touring (G21)
Tack för svaren! Skall snart smita hem frå jobbet (på cykel) och se om era råd kan hjälpa mig att få igång min vagn igen...
M.v.h.

UK
Scheckheft: det är precis som på min bil

www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
Visa användare
45
uk
330e Touring (G21)
Scheckheft, det såg inte riktigt likadant ut, men bränslepumps- och motorstyrningsreläet fanns i den boxen. Nu var dock inte reläet trasigt så jag demonterade pumpen och fann att det var en massa bronsspån? i koppen under den. Pumpen gick igång efter lite kelande, men den sjunger nog på sista versen, så en ny får beställas i morgon. Tack för hjälpen!
M.v.h.

UK
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Sådärja..
Misstänkte det, lite tråkigt dock.. Den är ju inte billig :(
Aktuell fråga, finns det någon SCHYSST pump till bättre pris än på BMW? För originalet ligger väl på 2500:- (e34)

www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
Visa användare
45
uk
330e Touring (G21)
Tja, det finns ju billiga universalpumpar att köpa

(se följande länk till en firma i Texas, priser från 8,50 $ Länk

Det är ju bara att kolla upp vilket tryck/kapacitet som krävs. En icke original pump innebär ju dock att man måste bygga om infästningen... Frågan är hur mycket jobb ett par tusen är värt. Ny originalpump kostar 2 285 kr hos BMW...

UK
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.