|
|
|
|---|---|
|
tja tja jag undrar helt enkelt hur man skruvar av framskärmarna på en 325 coupe 92, är det svårt ? Om nån har en utförlig bekrivning så skulle jag vara tacksam /// MWH Robban | |
| ingen som vet ??? | |
|
Kan inte tänka mig att det skall vara så svårt. Har tyvärr inte skruvat loss en BMW framskärm men därimot på min gammla Toyota som jag hadde innan. Var inte så svårt satt med 5-6 skruvar på toppen , 1 skruv bakom blinkersen , 2 mellan dörren och skärmen och 2 skruvar underifrån sen var det bara att plocka lös skärmen och då ser man alla skruvar som håller innerskärmen. Borde vara liknande på din BMW. Svårt nej , tid ca 30min när du är ovan... Gött att köra BMW BMWCS #05472 Länk |
|
| det är alltså ingen som har plockat av en skärm på en E36 hmm skummt!! | |
|
Dårligt att det inte finns några andra som vill svara , men jag har kollat lite i etk'n och det värkar inte vara så många skruvar direkt. Såg ut som det satt någon torks skruv i bakkant på skärmen vid dörren. Sitter en under skärmen i bakkant längstfram vid sidokjolen och längst fram vid park/blinkers ljus. Fram kjolen sitter nog fast i skärmen fram med 1 skruv och ett gäng uppe på skärmen så öpnar du huven så ser du dom... Gött att köra BMW BMWCS #05472 Länk |
|
|
Jag har bytt framskärmar på min E30. Det är inte speciellt svårt. Det enda som kan vara lurigt är att passa in de nya sen. Så att alla skarvar blir jämnstora och så. Innerskärmar kan också vara lite komplicerat att hitta alla skruvhål och komma ihåg att skruva ihop överallt. mvh |
|
| ok tack för svaren .jag får väll pröva mig fram !!! mwh Robban | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.