|
|
|
|---|---|
Jonas(81) |
Skulle vilja veta skillnaden på dem! Prestandatider? Tack på förhand /Jonas |
|
Har inte tiderna i huvudet, men kan återkomma om dem... annars skiljer ju : M3-286hk, GT-295hk + alu dörrar, vinge bak, mm, men den vanliga 3.0an är snabbare till 100..... skumt...men som sagt, återkommer med siffror.....(har för mig 0-100 5,9sek.-GT) MVH Philip |
|
| På bana kör du snabbare med gt, men inte lika snabbt som med en 3,2l! | |
|
Hej! Lite info om gt finns på Criz hemsida: Länk //B |
|
|
Här finns mer info... Länk |
|
|
bayrischemotor: m3gt på bana hänger inte med m3 3.0. gt = 120 kg tyngre, läste det i bilsport när de hade bmw-special |
|
|
Tjena. Kan bara bekräfta det. Körde ikapp M3 GT på bana, men bara på rakan, inte när det svängde... men han hade slicks.. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Bumper: När vi åkte på Sturup så åkte en 318 ifrån en M3 E36 3,0:a. Är 318 snabbare än M3 3,0? (Enligt samma logik..) |
|
|
m3 gt 0-100 = 6,2 enligt bilsport m3 3.0 0-100 = 5,95 enligt bilsport egentligen ointressant med så små skillnader, viktigare att ha en bil man trivs med..vilket jag nog skulle gjort med gt:n.. |
|
|
Silverpilen: Om du skriver att båda bilarna är original så... och att båda håller ca 100 km/h när de gasar iväg. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Nä.. Vi pratade på bana, inte rulla bredvid varandra på en raka. På bana så är det så många olika faktorer som spelar in. I det fallet jag tog upp så var det 100% förare, i ditt fall så vet jag inte (jag känner han som körde GT:n..). Den enda jämförelsen mellan bilar som kan ske på bana är den som sker med samma förutsättningar dvs däck, temperatur, väder, förare osv annars säger den njet.. Rent objektivt så är min gissning att 3,0:an inte hänger med GT:n på en genomsnittlig bana förutsatt att de har samma vikt. Skillnader 0-100 har jag inte reflekterat över då jag anser att det är en irrelevant jämförelse att göra allmänt (tråkigt intervall dessutom) |
|
| Glömde kommentera skillnaderna på 318:n och M3:an. 318 körde på gamla R-däck, i övrigt original, M3:an var helt original (eventuellt sänkt).. | |
|
Tjena. Om du läser lite nogrannare nästa gång, så ser du vad jag skriver: -- Kan bara bekräfta det. Körde ikapp M3 GT på bana, men bara på rakan, inte när det svängde... men han hade slicks.. =) -- LÄS: Men bara på rakan... /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| bumper: Farten på rakan är beroende på utgångshastighet ut ur kurvan. Alltså är det faktum att du körde ifatt honom på rakan irrelevant. Det är detta jag vill ha fram. Du kan aldrig få en bra jämförelse om du relaterar till bankörning, så är det bara... | |
327i Nm Power |
Vita blinkers är faktiskt standard på M3 GT. Även fjäderbensstag är standart, vilket är myket ovanligt på standardbilar. |
|
Silverpilen: Eftersom han åkte snabbare än mig i kruvorna, så borde han rimligtvis haft högre hastighet än mig ut på rakan, speciellt då han hade kört om mig... Hände 3 ggr att jag tog in på han på rakan, så det var ingen slump tycker jag... hade inte postat inlägget om jag inte varit ganska säker. Men, om han hade riktiga slicky-slicks, så kanske dessa klistrade fast så mkt, att han tappade på rakorna.. :P /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.