AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.086

Kluckande ljud från höger framhjul

Ch
34
ChrOmeE
318i/2SK -88
Tjena!
Jag är en nybliven ägare till en 318i å hörde nyss ett kluckande ljud från höger framhjul. Kollade runt lite men det är svårt att exakt lokalisera vartifrån det kommer! Låter från i stort sett hela fjäderbenet!
Nån som vet om de e ett "BMW - standardfel"?

/Livet e en hora å ja e pank
ChrOmeE
kanske ska byta lager?
BeeMWe playboy
Har för mig att det kluckar lite om spindelleden är slut?

Är på jakt efter en fin 320/325a (E30) 88a eller nyare, sv-såld med s-bok (eller import med s-bok stämplad hos BMW). Möjligen en E34 525-535(ej röd/vit) i bra skick med lite lulllull. S-bok. Gärna nära Uppsala/Sthlm.

(M)irc Dalnet #bmwpower
Ch
34
ChrOmeE
318i/2SK -88
Glenn - Vilket lager? Det som sitter uppe i tornet?
Är inte så hemma på BMW ännu då detta är min första.

ChrOmeE
vet inte om det är lagret, har för mig det brukar låta som fan på ojämnheterna om det är kasst, eller?
Ch
34
ChrOmeE
318i/2SK -88
Grejen e den att jag kan åka i stora gupp och det låter ok. Åker jag sen helt vanligt kluckar det av bara mindre ojämnheter, ex färgen av ett övergångsställe osv.
Tycker det är jättesvårt att höra vartifrån ljudet kommer! Det verkar fortplanta sig i hela fjäderbenet...
Jaja, skall svänga förbi macken i morrn och hissa bilen för att se om jag ser ngt mer då.
Tack alla som svarat och jag måste säga att detta verkligen är en jättebra sajt!!!

ChrOmeE
Ch
34
ChrOmeE
318i/2SK -88
Hej igen!
Blev lite smått vansinnig på ljudet och eftersom jag inte hittade ngt åkte jag in till en verkstad som snabbt kunde konstatera att båda spindellederna samt styrleden på högersidan är kassa. Kul!
Jaja, ska in med bilen på onsdag och byta. Hoppas den blir tyst sedan i alla fall!
Tack för era svar!

ChrOmeE
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.