|
|
|
|---|---|
|
Hej Vad kan det beror på, Var 1000km blir den varm å då måste man stana o fyla på med ny glycol och vatten. Den har ingen läcka när den står stilla. Jag borjar blir galen. tror ni att det fel mängd av glycol och vatten eller systemet är inte luftat. Jag vet fann inte så mycket om det kylsystem. Finns det nån som kan hjälpa mig å förstå vad kan det vara. Mvh Harvinder | |
Paap Reeder |
Hej! Har Du gjort det mer än en-två ggr och det fortfarande inte läcker ngnstans börjar vi tala om allvarliga saker. Således tycks Din kylvätska försvinna inne i cylindrarna. Kvar finns då toppackningen. Men innan Du "går i taket" eller nått dylikt, så lägg ytterligare krut på att fastställa felet. Exvis: Är det verkligen ingen läcka? Är det avgaser i expkärlet? MVH /// Paap R |
| Hur kan säkerställa att det toplocks packning. När man opnnar expkärlet lock då kommer de ut vatten när motor är i gång. Hur mycket kan det kosta?. Jag har fyllt på vätsk ca 4gånger i sista två månader. | |
changco |
BMWentu: Hur ser din olja ut? |
| Den ser bra ut lite mörkgrön aktig faktist. | |
|
BMWentu: Jag får nog dessvärre instämma med Paap Reeder, din beskrivning låter som topplockspackningen. Testa att varva motorn när den är kall (Inte för mycket), och kolla avgaserna, är de väldigt vita avgaser så har du hittat felet. Annars låt en verkstad göra ett kompressionstest på motorn, har du då någon cylinder som avviker från de andra så har du en spräckt topplockspackning och du vet oxå vilken sida det är. |
|
|
BMWentu: Glöm det där sista med sida, jag satt och tänkte på V-motorer. Daniel.g |
|
| Daniel.g okej ska kolla upp det där med avgas. Annars Ska jag till en mekanik imorgon o se vad det blir. | |
svardska |
komptesta kylsystemet när den är varm! kolla golvet och mattorna fram efter invändigt läckage i värmepaket och slangar i kupén. Det ska mkt till för att den ska läcka vatten in i förbränningsrum under körning. Däremot kan den ta in vatten den vägen när man stänger av den, då blir den svårstartad och ryker vitt/grått vid start. |
|
Jag har inte hunnit än till mekanik men jag såg avgaser imårse och den var inte vit. den var lite blå-vit. Jag kan säga att det ingen läckage i förbränningsrum. kan det var nån slang då? Best i Test =====BMW 7uan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.