|
|
|
|---|---|
m3-94 |
Undrar om nån chippat sin m3 3,0 hur många hästar får man ut e det nån skillnad??? |
|
Jag hade tidigare en -95:a som jag hade open-air filter samt AC-Schnitzer avgassystem kompletterat med uni-chip, och enl. bromsproven blev det en markant skillnad, speciellt vridmoments kurvan. Den blev nästan rak från 1500 rpm till 6500 (över 300 Nm hela vägen, med maxvrid på 330 vid 4-5000rpm). Bilen gav ca 255 hk på bakhjulen vid 6500 rpm vilket innebär några hästar till eftersom varvtalsstoppet klipper vid 7400 rpm. Jag tror det är viktigt att komplettera luftfiltret med sportsystem eftersom motorn andas bättre och då kan chippningen kanske göra lite mer. |
|
|
Hej! Om man t.ex. lämnar in bilen hos BSRAB så kan de byta chip, filter, avgas... Det som e bra är väl att de anpassar chippet efter bilen, filtret och avgassystemet... Har jag rätt i detta? Mvh Tobbe |
|
| Purple, hur går det med ditt kompressorbygge...... | |
|
Robban: Kompressorbygget ligger tyvärr på is pga att min kontakt som skulle utföra arbetet har plötsligt kommit in på högskola och har inte tid. Jag har inte hittat någon lika seriös meckare ännu, de modifieringar som jag kalkylerat med kostar ganska mycket och ett företag vill ha ruskigt mycket mer betalt.(Det gällde smidda kolvar(Wiseco),kompressor(Vortex),laddluftkylare,tryckregulator,avgassystem,större spridare,koppling,bromsar,div.rördragning,mappning.) Tobias: Det är riktigt att varje bil behöver anpassas till modifieringen, det skiljer en del på varje fordon i standardutförande, enl firmorna som ställer in orginalchipet (Uni-chip) kan det skilja ganska många hk och det kompenseras inte genom chipbyte som enl reklamen ska ge +20 hp eller så utan det är en riktig genomgång av bilen (bromsprov före/efter) som krävs för att verkligen kunna se effekten på papper - det räcker inte med att det brölar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.