AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.512

Min erfarenhet från "Erlands Bil" i gbg...

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Hejsan,
Har som sagt den senaste tiden var intresserad av E32:or och har då funderat att skaffa mig en, jag surfade runt på bytbil.com för några dagar sedan och såg då denna som jag trodde "fina" 735 1991 för 34500kr. Länk
Åkte då dit i förrgår och kollade på denn noga, märkte att inredningen (vitt skinn) var fruktansvärt smutsig, lister fattades på högersidans dörrar och när man slog på tändningen så kom en massa felmedeelande upp...

då bestämde jag mig för att åka hem och fundera ett tag...

Åkte dit igår igen och fick då en massa signaler om att denna firman är oärlig, för det första var bilen ganska dyr och den var i ett riktigt taskigt skick ( lister fattades, massa repor, p-skador ingen flans i lacken + inredningen var väldigt smutsig)
Den enda fördelen jag kunde komma på var att den har en full servicebok, med en massa stämplar från Wölkes bil och BMW i GBG. Och boken såg rätt så gammal ut, men vid 16900mil så ska ju inte en E32 va i ett så taskigt skick som den bilen.
När vi provkörde den märkte man ett väldigt brummande från motorn (mer än normalt) och att ett svagt tickande från motorn kunde höras, När vi sen skulle prisförhandla så vägrade pruta pga alla skador och dom började också uppträda hotfullt och det var då jag struntade i denna bilden och gick därifrån.....

Helt otroligt hur vissa handlare kan vara, undvik denna handlare!
Det finns två STORA varningstecken i annonsen "Sveriges billigaste" är ett stort. Det andra är efternamnet på Erland, i mailadressen "erlandmillon". Millon är en bilhandlar släkt som inte direkt har gjort sig kända för sin trevlighet Och fina bilar...

Jag har absolut inget emot minoriteter eller invandrare men köpa en bil av Zigenare skulle jag aldrig göra. De har ett synsätt på ärlighet o heder som inte passar min filosofi.

Länk
Paap Reeder
Hej!
Tänk vad många som blir lurade i bilaffärer??
Säkert kommer ngn att köpa även denna "millonbil" o s v rullar det på.
Jag köper inte bil ofta men de gånger jag gjort det utgår jag alltid ifrån att "Allt säljaren säger är att betraktas som ren bluff ... tills motsatsen kan bevisas med kvitton, rekommendationer från tidigare ägare eller eljest bevisas på nått sätt".

För en vecka sedan såg jag på forumet en köpare som skulle ge nästan 70 pix!! för en 750 -92:a.
Undrar vad han får för den om han i sin tur skulle sälja den om ett halvår??

MVH /// Paap R
hmmm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.