|
|
|
|---|---|
|
Jag har ev trillat över en s62 maskin utan låda och motorstyrning....så jag undrar. någon som kan kolla vikten på maskinen. Vilken vilka lådor har samma bult mönster på sprängkåpan som s62 maskinen. | |
|
Nu snackar vi ordentlig motor i e28! separata spjäll ned alpha N styrning och vassare kammar!! Mumma! Har ingen aning vilka växellådor som passar men säkert passar m60/m62 |
|
|
Kan bli kul....fast jag misstänker maskinen kan bli lite dyr :-( Så jag är långt ifrån säker på att det lär bli en sådan maskin+att den ligger i tyskland...men frakt går alltid att fixa. Men man bör nog själv åka ner och titta på den, innan man överäcker en sådan summa pengar jag börjar misstänka han vill ha.....hatar veliga mäniskor e30 med s62 maskin Länk Länk |
|
|
Jo, den kostar säkert en slant, för att inte tala om vad underhållet skulle kosta man skulle väl bli mörkrädd om man skulle få veta vad en packningssats skulle kosta! mvh Kristian |
|
|
kristian...Nej, ett ras på en sådan maskin vill man knappast veta av!! Enda nackdelen med en sådan maskin är faktist annars den ökade vikten...+~25kg mot en m30 maskin. Men får se om killen accepterar mitt bud...annars blir det en "vanlig" 6a. |
|
|
Är helalu V8:an tyngre än en m30 det kunde man inte tro. Men tyngd punkten flyttas ju en cylinder bakåt och kanske lite lägre. Funderade du inte på en s38 för en tid sedan? det skulle inte vara ett så dumt alternativ... mvh Kristian |
|
|
S62 ska väga 158kg, M30 143kg. Enligt: Länk Kiip Spiiding! |
|
|
Spiidi...den stämmer lite sisådär den där listan...jag kollade i etk..och där var lite andra nuffror. I vilket fall somhelst så blev det inte den maskinen...budgivningen brakade i höjden....tyvärr :-( Kristian..>Jag lär nog fundera på många olika maskiner...tills jag hittar en till rätt pris alt bygger en egen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.