AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
25.208

Avställd...vad göra nu?

Sida 2 av 2
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Får nog hålla med Beppo där, en F1 bil plockas väl motorn isär efter varje race?? Likaså många andra..

Sedan finns det ju andra sätt för bättre ljud, kan tänka mig att Z3c's kompressor för ett underbart oväsen!! Liksom min slutväxel som inte fått någon ny olja efter bytet (oooppssss, kom på det häromdagen) så det blir väl ett nytt byte nästa år... men det låter coolt.. :-)

/Caspar
Beppo & Caspar; Gäller detta endast open air eller tror ni det kommer in lika mkt skit med t ex en CDA-box?

Jens
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Ingen aning, men om man säger så här: Bmw har kostat på bilen miljontals kronor i utveckling. Och motorn är byggd med enbart en sak i sikte, nämligen hög effekt. Jag tror därför inte att "vedbotrimmning" kan ge mera effekt utan att skada för att då hade ju bmw redan gjort det. Undrar exempelvis hur många miljoner dom la ner för att få ut extra hästarna ur nya CSL....
Därmed inte sagt att det inte går att få ut mer effekt, det är klart att det gör men det är på bekostnad av hållbarheten...
Mr Hamann
Klart att den är! M-Power.

// Mr Hamann
Håller med Beppo och lägger till, varför tror ni BTCC, STCC och DTM stallen lägger ner makalösa summor på att konstruera luftfilterboxar om det gått lika bra med ett open air filter.

Flera mc tillverkare har boxar med övertryck i undrar när det kommer på bilar?

MrMarsupilami, jag har oxå funderat över en CDA box, hade varit kul att se en sådan i verkligheten.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
Mr Hamann
Jag ger upp! Gör som ni vill...

// Mr Hamann
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Mr Hamann: Tycker riktigt synd om Dig, för den anstormningen Du fick. Jag hoppas att Din bil inte tar stryk men fortsätter att fega själv...

Har Du föresten någon bild på bilen, misstänker att det sitter en hel del extra på den med tanke på Ditt alias... Vore kul att se.

/Caspar
Mr Hamann
Ingen fara, man gör ju som man vill...

Jag mailar dig en bild på hur motorn såg ut förra året direkt efter filtermonteringen.

// Mr Hamann
Det finns openairfilter som är lika täta som original men då måste du tvätta o olja in det var 500 mil (MINST)

Jag har skruvat MC i många år och där sett skillnaden mellan original o openair....

Länk
Mr Hamann
Mitt är ett tvättbart som jag har olja till.

// Mr Hamann
Dufvis
Jag tackar för Era kunskaper och åsikter i ämnet luftfilter.

Då ber jag om dito i ämnet avgassystem/ljuddämpare!

//Dufvis
Rostfritt! Sen om det är Ferrita, Bastück, Eisenmann eller något annat märke tror jag spelar mindre roll. Så länge det handlar om kvalitetsprodukter.

Kör själv med Bastück system med fullflödeskat. ger ett underbart avgasljud.

Dufvis
Bjussar du inte på lite ljud?
Dufvis
Kollat på otaliga sidor med avgas t.ex bastuck.....min motor är ALDRIG representerad......

Måste jag göra Z3c4ever glad och byta till en M? *blink*
Borde inte ett system till en 2.8'a eller 3.0'a passa på en 2.2'a? Eller vad tror ni?

Verkar skilja något mellan modellerna, men jag hittade system till 2.2/3.0 här Länk så det verkar som om du hittar system till 3.0 så passar det även till din 2.2'a

Dufvis
Tackar....då gäller det att börja om och spana marknaden igen från början....*s*
Dufvis, satsa på "Made in Sweden" . Visst låter det ballt med namn som Supersprint och remus men jag tror att det är lite placebo effekt och Ferrita har minst lika bra produkter och enligt vissa även bättre.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Dufvis
Förstår vad du menar... vad gör din kärra på BMW?
äntligen lackning av rispade skärmar från Öland i sommras. ( missade förra tiden i September så därför tog det så lång tid)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.